Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 7 gevonden artikelen
 
 
  An Interview Protocol and Scoring Rubric for Evaluating Teacher Performance
 
 
Titel: An Interview Protocol and Scoring Rubric for Evaluating Teacher Performance
Auteur: Flowers, Claudia P.
Hancock, Dawson R.
Verschenen in: Assessment in education
Paginering: Jaargang 10 (2003) nr. 2 pagina's 161-168
Jaar: 2003-07
Inhoud: This paper introduces an interview protocol, administration procedures, and scoring rubric for evaluating teacher performance. Procedures used to develop and adminis ter the protocol and scoring rubric and subsequent validity and reliability studies are reported. All evidence suggests that the protocol and scoring rubric are aligned with professional standards and focus on a teacher's assessment of and ability to modify instruction to improve student learning. These findings support the viability of the interview protocol as an effective method of evaluating teacher performance.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 7 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland