Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 9 gevonden artikelen
 
 
  School Effectiveness and Value Added Measures
 
 
Titel: School Effectiveness and Value Added Measures
Auteur: Mortimore, Peter
Sammons, Pam
Thomas, Sally
Verschenen in: Assessment in education
Paginering: Jaargang 1 (1994) nr. 3 pagina's 315-332
Jaar: 1994
Inhoud: The theory that schools can promote the progress of pupils so as to overcome the influence of family, community and individual attributes, underpins British studies of school effectiveness. Measures of value added have been developed as sophisticated ways of analysing potential school effects. Desmond Nuttall played a key role in adapting the statistical technique of multilevel modelling to the issue of value added. In this paper we provide a general introduction to three topics and describe three, as yet, unresolved issues: whether value added results are stable over time; whether schools have differential results for different pupil groups; and whether the contextual features of a school exert a powerful influence on its performance.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland