Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 8 gevonden artikelen
 
 
  ASSESSMENT OF STUDENT PERFORMANCE IN A PSI COLLEGE PHYSICS COURSE USING AUSUBEL'S LEARNING THEORY AS A THEORETICAL FRAMEWORK FOR CONTENT ORGANIZATION
 
 
Titel: ASSESSMENT OF STUDENT PERFORMANCE IN A PSI COLLEGE PHYSICS COURSE USING AUSUBEL'S LEARNING THEORY AS A THEORETICAL FRAMEWORK FOR CONTENT ORGANIZATION
Auteur: Moreira, M. A.
Verschenen in: Assessment and evaluation in higher education
Paginering: Jaargang 4 (1979) nr. 2 pagina's 119-135
Jaar: 1979-03
Inhoud: The learning theory of David Ausubel was used as a theoretical framework to guide the content organization of an experimental PSI (Personalized System of Instruction) course in physics. Several evaluation strategies were used and suggest that the combination between PSI as a method of instruction and Ausubel's theory as a theoretical framework for content organization is possible and might result in better learning outcomes in terms of concept learning.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland