Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Children and the economics of Christmas gift-giving
 
 
Titel: Children and the economics of Christmas gift-giving
Auteur: Tremblay, Carol Horton
Tremblay, Victor J.
Verschenen in: Applied economics letters
Paginering: Jaargang 2 (1995) nr. 9 pagina's 295-297
Jaar: 1995-09-01
Inhoud: In spite of its importance to the retail sector, there has been relatively little research on the economics of Christmas Season gift-giving. The one exception is Waldfogel (1993), The Deadweight loss of Christmas, American Economic Review , 83 , 1328-1336, who found a substantial amount of deadweight loss associated with Christmas gift-giving. Here it is shown that the Waldfogel study is incomplete and alternative models of consumer choice theory which better explain Christmas gift-giving are identified. Although the standard neoclassical and altruistic models predict no relationship between the population of children and per capita Christmas spending, a model is developed that includes non-pecuniary externalities and predicts that children have a positive impact on Christmas gift-giving. This prediction is supported by empirical evidence.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland