Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 60 van 198 gevonden artikelen
 
 
  Do network news agencies play their dominant strategies? Empirical evidence from lead news stories
 
 
Titel: Do network news agencies play their dominant strategies? Empirical evidence from lead news stories
Auteur: Caudill, Steven B.
Mixon, Franklin G.
Verschenen in: Applied economics letters
Paginering: Jaargang 5 (1998) nr. 10 pagina's 623-629
Jaar: 1998-10-01
Inhoud: Do network news agencies (ABC, CBS, and NBC) play their dominant strategies in selecting the lead news story (cover story) for nightly newscasts? The present paper seeks an answer to this question by employing elementary game-theory analysis and simple logit/ordered logit regression models to examine the choice the network agencies make in selecting a nightly lead news story. While economic theory predicts lead stories based on company projections of events likely to be judged as 'important' to consumer-viewers (the dominant strategy), statistical evidence presented here suggests that deciphering the dominant strategies is quite difficult. This ultimate result is likely due to demander preferences that often drive liberal and sensationalism biases in the media.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 60 van 198 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland