Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 19 van 74 gevonden artikelen
 
 
  Examination performance in Scottish secondary schools: an ordered logit approach
 
 
Titel: Examination performance in Scottish secondary schools: an ordered logit approach
Auteur: Sawkins, John W.
Verschenen in: Applied economics
Paginering: Jaargang 34 (2002) nr. 16 pagina's 2031-2041
Jaar: 2002-11-10
Inhoud: This paper analyses the determinants of educational outcomes for Scottish secondary schools. Using an ordered logit model with data on school examination performance for pupils in the last year of compulsory education, separate equations are estimated for 1993-1994 and 1998-1999. The empirical results, in line with previous British studies, underline the importance of family, peer group and school influences in determining educational outcomes. They cast doubt, however, on suggestions that there is an 'optimal' size of school.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 19 van 74 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland