Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 12 van 21 gevonden artikelen
 
 
  IMITATION LEARNING AND ANCHORING THROUGH CONCEPTUAL SPACES
 
 
Titel: IMITATION LEARNING AND ANCHORING THROUGH CONCEPTUAL SPACES
Auteur: Chella, Antonio
Dindo, Haris
Infantino, Ignazio
Verschenen in: Applied artificial intelligence
Paginering: Jaargang 21 (2007) nr. 4-5 pagina's 343-359
Jaar: 2007-04
Inhoud: In order to have a robotic system able to effectively learn by imitation and not merely reproduce the movements of a human teacher, the system should have the capability to deeply understand the perceived actions to be imitated. This paper deals with the development of a cognitive architecture for learning by imitation in which a rich conceptual representation of the observed actions is built. The purpose of the following discussion is to show how the same conceptual representation can be used both in a bottom-up approach, in order to learn sequences of actions by imitation learning paradigm, and in a top-down approach, in order to anchor the symbolical representations to the perceptual activities of the robotic system. Experiments concerned with the problem of teaching a humanoid robotic system simple manipulative tasks are reported.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 12 van 21 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland