Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 5 gevonden artikelen
 
 
  Studying the relationship between affective and metacognitive variables
 
 
Titel: Studying the relationship between affective and metacognitive variables
Auteur: Tobias, Sigmund
Everson, Howard T.
Verschenen in: Anxiety, stress and coping
Paginering: Jaargang 10 (1997) nr. 1 pagina's 59-81
Jaar: 1997
Inhoud: The impact of affect on cognition is discussed. A procedure is described for the assessment of metacognitive knowledge monitoring that can be used for research on the impact of affect on cognition. The procedure may be group administered, is scored objectively, and relics minimally on self-reports. As an example of research linking affective and cognitive variables, the article describes use of the procedure in six studies dealing with the effects of anxiety and interest on metacognitive processes. Suggestions for further research on anxiety and interest using the metacognitive knowledge monitoring procedure are offered, as are some general recommendations for studies relating motivational and other processes to metacognition.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 5 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland