Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 10 gevonden artikelen
 
 
  A note on the psychometric properties of the Learning Styles Questionnaire (LSQ)
 
 
Titel: A note on the psychometric properties of the Learning Styles Questionnaire (LSQ)
Auteur: Duff, Angus
Verschenen in: Accounting education
Paginering: Jaargang 10 (2001) nr. 2 pagina's 185-197
Jaar: 2001-06-01
Inhoud: The objective of this study is to examine some psychometric properties of Honey and Mumford's (1992 The Manual of Learning Styles . Maidenhead: Peter Honey) Learning Styles Questionnaire (LSQ) and therefore its potential utility for accounting education research. Prior research in other cognate disciplines (managers; US business undergraduates) suggests that the LSQ may be preferable to Kolb's Learning Style Inventory (LSI) and Revised LSI. However, little measurement information exists regarding the application of the LSQ in higher education. The present study uses samples of undergraduate accounting students ( N = 127) at a UK university. Evidence of only modest internal consistency reliability is reported. The construct validity of the scores produced by the instrument is not supported by the results of the present study. Limitations and implications for the use of the LSQ by accounting education researchers are discussed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 10 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland