Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Fostering deep and elaborative learning and generic (soft) skill development: the strategic use of case studies in accounting education
 
 
Titel: Fostering deep and elaborative learning and generic (soft) skill development: the strategic use of case studies in accounting education
Auteur: Boyce, Gordon
Williams, Sarah
Kelly, Andrea
Yee, Helen
Verschenen in: Accounting education
Paginering: Jaargang 10 (2001) nr. 1 pagina's 37-60
Jaar: 2001-03-01
Inhoud: It is vital that accounting educators take responsibility for the development of students' generic (soft) skills in conjunction with, discipline-specific skills. Research indicates that the typical learning styles of accounting students are not suited to the acquisition of generic skills. In this paper learning theory is used to provide a framework to support the use of case studies as a tool to promote appropriate learning styles and thereby enhance generic skill development. The paper details a number of strategies that may be implemented with case studies to achieve these goals. The implications for accounting educators, which are significant, are discussed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland