Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 13 van 17 gevonden artikelen
 
 
  Teaching social policy to social work atudents: a critical reflection
 
 
Titel: Teaching social policy to social work atudents: a critical reflection
Auteur: Mendes, Philip
Verschenen in: Australian social work
Paginering: Jaargang 56 (2003) nr. 3 pagina's 220-234
Jaar: 2003-09-01
Inhoud: Local and international evidence suggests that professional social work education often fails to effectively prepare graduates to implement social policy objectives within their everyday practice. This paper critically analyses the development of social policy subjects within one particular Australian social work course. Particular attention is drawn to subject objectives, content, reading material, teaching methods and assessment. Some suggestions are made for new educational initiatives that could potentially lead to more effective social policy practice.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 13 van 17 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland