Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 17 van 18 gevonden artikelen
 
 
  Social work students confront social justice issues through experiential learning
 
 
Titel: Social work students confront social justice issues through experiential learning
Auteur: Flynn, Liane
Verschenen in: Australian social work
Paginering: Jaargang 50 (1997) nr. 4 pagina's 21-27
Jaar: 1997-12-01
Inhoud: Student empowerment is an educational goal that is necessary to inspire students to develop a sense of their potential as catalysts for change when brought face-to-face with the complexities of inequalities in society. The special attention given to the process of learning at Newcastle provides a rich experience where students learn more than the knowledge and skills of social work practice. Through the experiential model they also come to discover their own limitations and potential, while developing a sense of their own social work identity. This paper presents one example of how a social work curriculum based on an experiential learning approach assists students to discover their capacity for action to address societal inequality.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 17 van 18 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland