Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 13 gevonden artikelen
 
 
  Critical Pedagogy and the Forgotten Social Work Student: The Return of Radical Practice
 
 
Titel: Critical Pedagogy and the Forgotten Social Work Student: The Return of Radical Practice
Auteur: De Maria, William
Verschenen in: Australian social work
Paginering: Jaargang 46 (1993) nr. 1 pagina's 9-21
Jaar: 1993-03-01
Inhoud: Radical consciousness in social work has been surrounded and besieged by neo-conservatism for over two decades now. Yet it stubbornly holds on. More than that, as this paper argues, radical consciousness is again in an emergent state. To learn from its past mistakes, radicalism in social work will have to be more responsive to its teaching mission. Within the spirit of that message this paper moves its focus from the street to the classroom. An attempt is made to offer a detailed account of radical social work education in action.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 13 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland