Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 9 gevonden artikelen
 
 
  The Chronic Caller and an Emergency Telephone Advisory Service
 
 
Titel: The Chronic Caller and an Emergency Telephone Advisory Service
Auteur: Bartholomew, Allen A.
Olijnyk, E.
Verschenen in: Australian social work
Paginering: Jaargang 26 (1973) nr. 1 pagina's 29-32
Jaar: 1973-03
Inhoud: In 1960 a Personal Emergency Advisory (Telephone) Service was opened in Melbourne. The setting up of this facility was largely motivated by a concern with the allegedly rising suicide figures. However, such a facility is perhaps rather more concerned with “the relief of anxiety rather than with the direct prevention of suicide”. Such a point of view is clearly supported by an analysis of the Melbourne figures for the period April, 1960-March, 1962 when the incidence of “suicide calls” was found to be some 10 per cent of the total calls received.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland