Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 15 gevonden artikelen
 
 
  Discount strategies for one-time-only sales
 
 
Titel: Discount strategies for one-time-only sales
Auteur: Arcelus, F.J.
Srinivasan, G.
Verschenen in: IIE transactions
Paginering: Jaargang 27 (1995) nr. 5 pagina's 625-633
Jaar: 1995-10-01
Inhoud: Inventory clearing sales, especially in the case of highly competitive, established products, are sometimes accompanied by temporary discounts in the purchase price, to encourage customers to place orders larger than usual. This paper presents a generalized model of this temporary price discount problem in which explicit recognition is given to widely used variations (i) in the length of the grace period within which prospective buyers may place the discounted order; (ii) in the size of the order needed to qualify for the discounts; and (iii) in the portion of the order eligible for the discount.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 15 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland