Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 11 van 12 gevonden artikelen
 
 
  Servicing, Quality Design and Control
 
 
Titel: Servicing, Quality Design and Control
Auteur: Ritchken, Peter H.
Chandramohan, Jagadeesh
Tapiero, Charles S.
Verschenen in: IIE transactions
Paginering: Jaargang 21 (1989) nr. 3 pagina's 213-220
Jaar: 1989-09-01
Inhoud: Some of the risks associated with manufacturing may be managed by establishing appropriate manufacturing quality levels and assuring them by appropriate inspection and quality control plans. In addition, by providing warranties or post-sales servicing contracts, consumers may be protected from risks of purchasing nonconforming items. The purpose of this paper is to devise a framework whereby management can simultaneously determine the appropriate manufacturing quality, inspection, and post-sales servicing plans. Using a renewal theoretic approach, the framework developed allows the substitution effects of these managerial decision variables to be explored, thereby providing joint policy choices regarding quality control and servicing.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 11 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland