Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 9 gevonden artikelen
 
 
  “Thinking About Thinking: It's not Just for Philosophers:” Using Metacognitive Journals to Teach and Learn About Constructivism
 
 
Titel: “Thinking About Thinking: It's not Just for Philosophers:” Using Metacognitive Journals to Teach and Learn About Constructivism
Auteur: Cornish, Mary M.
Cantor, Patricia A.
Verschenen in: Journal of early childhood teacher education
Paginering: Jaargang 29 (2008) nr. 4 pagina's 326-339
Jaar: 2008-10
Inhoud: This article describes how Metacognitive Journals were used to teach prospective early childhood educators about constructivism. We emphasize the importance of modeling constructivist pedagogy and cultivating students' metacognitive potential. We share the effects on our students' learning and on our teaching. We also offer recommendations for teacher educators to incorporate Metacognitive Journals in their practice
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland