Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Student-Produced Action Research in Early Childhood Teacher Education
 
 
Titel: Student-Produced Action Research in Early Childhood Teacher Education
Auteur: Hatch, Amos
Greer, Tiffany
Bailey, Karyn
Verschenen in: Journal of early childhood teacher education
Paginering: Jaargang 27 (2006) nr. 2 pagina's 205-212
Jaar: 2006-07-01
Inhoud: This article describes how preservice teachers accomplish and write up action research projects as part of their teacher preparation at one university in the United States. The paper is divided into four major sections. In the first section, the instructor describes how teacher research is introduced to teacher education students and how they are guided through the processes of conceptualizing, doing, and writing up their projects. The next two sections are the stories of two 1st-year teachers who describe and reflect on what they learned from completing action research projects under the direction of the instructor. The concluding section offers generalizations that synthesize lessons learned by the authors.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland