Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Early Childhood Teacher Education in Ethiopia: Progress and Emerging Challenges
 
 
Titel: Early Childhood Teacher Education in Ethiopia: Progress and Emerging Challenges
Auteur: Hoot, James
Szente, Judit
Tadesse, Selamawit
Verschenen in: Journal of early childhood teacher education
Paginering: Jaargang 27 (2006) nr. 2 pagina's 185-193
Jaar: 2006-07-01
Inhoud: This article extends concerns of our National Association of Early Childhood Teacher Educators (NAECTE) membership beyond the borders of the United States to the continent of Africa. Specifically, it explores the current status of early childhood teacher education in one of the poorest nations of the world—Ethiopia. It includes an analysis of recent policy developments as well as continuing challenges to educational progress. The article concludes with a call for like-minded professional organizations such as NAECTE to lend its expertise and support to this struggling nation.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland