Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Early Experiences and Personal Funds of Knowledge and Beliefs of Immigrant and Minority Teacher Candidates Dialog with Theories of Child Development in a Teacher Education Classroom
 
 
Titel: Early Experiences and Personal Funds of Knowledge and Beliefs of Immigrant and Minority Teacher Candidates Dialog with Theories of Child Development in a Teacher Education Classroom
Auteur: Gupta, Amita
Verschenen in: Journal of early childhood teacher education
Paginering: Jaargang 27 (2006) nr. 1 pagina's 3-18
Jaar: 2006-01-01
Inhoud: This article is based on a study conducted in a teacher education classroom in an attempt to 1) recognize and acknowledge teacher candidates' prior beliefs and experiences; 2) formalize the connection between theories of child development and learning and teacher's implicit beliefs; and 3) encourage teacher candidates to reflect on their own childhood experiences and reason out the constructs of developmental theory in the context of their personal funds of knowledge and beliefs.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland