Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 12 gevonden artikelen
 
 
  Stories about teaching: Using qualitative data to promote reflective practices
 
 
Titel: Stories about teaching: Using qualitative data to promote reflective practices
Auteur: Appl, Dolores J.
Yorde, Susan L.
Verschenen in: Journal of early childhood teacher education
Paginering: Jaargang 25 (2005) nr. 4 pagina's 309-320
Jaar: 2005
Inhoud: In this article two teacher educators describe an approach they have used with preservice early childhood and early childhood special education majors. They explain how the approach that they call “stories about teaching” resembles, yet differs from case study methods. The authors explain the process they used to develop, pilot, and use stories derived from qualitative data that they gathered in various early childhood settings. They explain how discussions based on the stories have provided their students opportunities to explore real-life teaching situations from multiple perspectives, increase the depth of their reflections, and link theory to practice. © 2005 Elsevier Inc. All rights reserved.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland