Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 12 van 12 gevonden artikelen
 
 
  Turning the soul: Nurturing the inner lives of student teachers
 
 
Titel: Turning the soul: Nurturing the inner lives of student teachers
Auteur: Stremmel, Andrew J.
Verschenen in: Journal of early childhood teacher education
Paginering: Jaargang 25 (2005) nr. 4 pagina's 375-381
Jaar: 2005
Inhoud: This article describes activities and experiences that encourage students to construct and reconstruct knowledge of self and teaching through community building and reflective practices. Following the assumption that teacher education should focus on the human and ethical dimensions of teaching, and the conscious development of a sense of self, specifically the inner self, the author makes the claim that teaching is an act of “soul turning,” or self-transformation. When students of teaching are given opportunities to reflect on who they are in the context of their teaching and in relationships with others, possibilities exist for the development of greater self-understanding and awareness. © 2005 Elsevier Inc. All rights reserved.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 12 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland