Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 10 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Response to early literacy instruction: Practical issues for early childhood personnel preparation
 
 
Titel: Response to early literacy instruction: Practical issues for early childhood personnel preparation
Auteur: Otaiba, Stephanie Al
Verschenen in: Journal of early childhood teacher education
Paginering: Jaargang 25 (2005) nr. 3 pagina's 201-209
Jaar: 2005
Inhoud: Converging research has demonstrated the importance of early literacy intervention to prevent reading disabilities. However, no one program can meet the needs of all children. One proposed revision of current special education identification procedures is known as the response-to-intervention (RTI) model. RTI will require that early childhood educators deliver research-based early literacy instruction, assess children's progress in the curriculum, and develop intensive individualized interventions to improve outcomes for children who do not make adequate progress. This article addresses the challenge facing professionals who provide preservice and in-service early childhood teacher education and who must train personnel to implement RTI.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 10 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland