Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 10 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Socio-cultural-historical constructivism in the preparation and practice of early childhood teachers in New Delhi, India
 
 
Titel: Socio-cultural-historical constructivism in the preparation and practice of early childhood teachers in New Delhi, India
Auteur: Gupta, Amita
Verschenen in: Journal of early childhood teacher education
Paginering: Jaargang 24 (2003) nr. 3 pagina's 163-170
Jaar: 2003
Inhoud: The author conducted a study with early childhood educators in New Delhi to understand the teachers' perceptions of the relationship between their preparation and practice within a theory-practice framework. The research problem emanated from the observations and experiences of the author, indicating an existing three-way tension between the design of current Indian teacher education programs, the dominant discourse of early childhood education, and the underlying values of Indian philosophy that defined the construct of the teacher and child in Indian society.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 10 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland