Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Integrating mathematics and science in undergraduate early childhood teacher education programs
 
 
Titel: Integrating mathematics and science in undergraduate early childhood teacher education programs
Auteur: Jones, Ithel
Lake, Vickie E.
Dagli, Ummuhan
Verschenen in: Journal of early childhood teacher education
Paginering: Jaargang 24 (2003) nr. 1 pagina's 3-8
Jaar: 2003
Inhoud: In this article, we examine the integration of science and mathematics teaching in early childhood education. We explore the meaning of integration and offer a rationale for integrating science and mathematics methods classes for pre-service teachers. The case is made that pre-service teachers should develop an understanding of the connections between mathematics and science so that they can be better prepared to teach with an emphasis on the connections between these two content areas.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland