Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Critical inquiry into emergent-oriented curriculum practice
 
 
Titel: Critical inquiry into emergent-oriented curriculum practice
Auteur: Hyun, Eunsook
Marshall, J. Dan
Verschenen in: Journal of early childhood teacher education
Paginering: Jaargang 24 (2003) nr. 1 pagina's 37-50
Jaar: 2003
Inhoud: This theoretical paper characterizes and explores emergent-oriented curriculum practice through the experiences of an early childhood education (ECE) prospective teacher, in the context of the U.S., as she co-constructs the meaning of emergent-oriented curriculum with culturally diverse pre-K (4-5-year-old) children during her field experience. The paper examines how the prospective teacher understood emergent learning, how she and the children created and shaped their curriculum, and what critical aspects pertain to emergent-oriented curriculum work from the perspective of developmentally meaningful and culturally responsive practice.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland