Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 9 gevonden artikelen
 
 
  The problematic relationship between child development theory and teacher preparation
 
 
Titel: The problematic relationship between child development theory and teacher preparation
Auteur: Perry, Nancy
Gerard, Maureen
Verschenen in: Journal of early childhood teacher education
Paginering: Jaargang 23 (2002) nr. 4 pagina's 343-348
Jaar: 2002
Inhoud: This article addresses questions raised in the past decade regarding the role of child development knowledge for teaching and teacher preparation. Missing from the dialogue on this issue have been the voices of the students enrolled in teacher preparation programs. Accordingly, 77 preservice teachers were surveyed at the conclusion of a child development theory course. The results were examined for themes regarding how preservice teachers come to understand the changing nature of child development, the strengths and limitations of generalized theories of development, and the applicability of child development theory to their future practice.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland