Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 12 van 15 gevonden artikelen
 
 
  Teacher's roles in supporting inclusion and peer competence: Frameworks for decision-making
 
 
Titel: Teacher's roles in supporting inclusion and peer competence: Frameworks for decision-making
Auteur: Strangis, Diane E.
Kemple, Kristen M.
Duncan, Tashawna
Verschenen in: Journal of early childhood teacher education
Paginering: Jaargang 23 (2002) nr. 3 pagina's 287-291
Jaar: 2002
Inhoud: Social development is an important developmental domain for children ages birth through age 8. Increasingly, children with disabilities are included in general education classrooms. Preservice teachers need to develop the knowledge base and decision-making skills regarding teacher roles and strategies related to peer social competence and inclusion. This paper focuses on how the faculty in the preservice Unified Early Childhood Education PROTEACH program at the University of Florida uses frameworks, including a hierarchy and continuum of interventions for promoting peer social competence, and frameworks for reflective teaching and collaborative teaming.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 12 van 15 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland