Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 10 gevonden artikelen
 
 
  New Directions in Early Childhood Teacher Preparation: Developmentally and Culturally Appropriate Practice (DCAP)
 
 
Titel: New Directions in Early Childhood Teacher Preparation: Developmentally and Culturally Appropriate Practice (DCAP)
Auteur: Hyun, Eunsook
Verschenen in: Journal of early childhood teacher education
Paginering: Jaargang 17 (1996) nr. 3 pagina's 7-19
Jaar: 1996
Inhoud: Teacher education criteria of the National Council for Accreditation of Teacher Education (NCATE) has included a multicultural education component since 1979. Recent revisions of these standards (NCATE, 1992a & b) address multicultural education perspectives even more explicitly. NCATE standards also discuss the necessity of addressing Developmentally Appropriate Practice (DAP). DAP is defined as an important philosophical framework and related pedagogical guideline for early childhood education that emphasizes age appropriateness and individual appropriateness when planning programs for young children (Bredekamp, 1987).
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland