Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 13 van 16 gevonden artikelen
 
 
  Relational learning and interprofessional practice: Transforming health education for the 21st century
 
 
Titel: Relational learning and interprofessional practice: Transforming health education for the 21st century
Auteur: Konrad, Shelley Cohen
Browning, David M.
Verschenen in: Work
Paginering: Jaargang 41 (2012) nr. 3 pagina's 247-251
Jaar: 2012-03-07
Inhoud: Theories and traditions emphasizing the centrality of caring have guided the evolution of the healthcare professions. In contemporary practice, creating a therapeutic context in which healing can occur relies not just on the caring dispositions of individual clinicians, but also on the collective relational capacities of interprofessional healthcare teams. This article describes the intersection and complementarity of relational and interprofessional learning approaches to health education, provides exemplars of shared learning models and discusses the benefits and obstacles to integrating relational and interprofessional philosophies into real world practice.
Uitgever: IOS Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 13 van 16 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland