Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 12 gevonden artikelen
 
 
  Rehabilitation Science Curriculum: University of Texas Medical Branch
 
 
Titel: Rehabilitation Science Curriculum: University of Texas Medical Branch
Auteur: Kenneth J. Ottenbacher
Verschenen in: Technology & disability
Paginering: Jaargang 12 (2001) nr. 2-3 pagina's 123-127
Jaar: 2001-04-01
Inhoud: This article describes the advanced graduate curriculum in rehabilitation science recently developed at the University of Texas Medical Branch. The need for the establishment of research based graduate programs in rehabilitation science is discussed in relation to the Institute of Medicine (IOM) report titled Enabling America: Assessing the Role of Rehabilitation Science and Engineering. The conceptual framework for course development and faculty/student research in the rehabilitation science curriculum is based on the Enabling-Disabling Model presented in the IOM report. This model has been adapted to include components of the World Health Organization's revised International Classification of Functioning and Disability. The components and structure of the curriculum are described and information presented regarding admission and areas of research focus.
Uitgever: IOS Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland