Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Assessing the impact of systematic instruction: dimensions of success
 
 
Titel: Assessing the impact of systematic instruction: dimensions of success
Auteur: Steere, Daniel E.
Cavanagh, Diane P.
Verschenen in: Journal of vocational rehabilitation
Paginering: Jaargang 9 (2013) nr. 2 pagina's 121-131
Jaar: 2013-09-19
Inhoud: An essential aspect of systematic instruction is the instructors' efforts to assess the positive impact of their instruction. However, the full effect of systematic instruction cannot be assessed only through documentation of increases in target skills. Instead, additional measures are necessary to fully evaluate the success of instructional efforts. This article discusses eight dimensions across which the success of systematic instructional efforts can be assessed with learners with severe disabilities. For each dimension, suggestions are offered for practitioners on ways to efficiently document the impact of their systematic instruction. Altogether, these dimensions highlight the importance of overall quality of life enhancement as a fundamental result of our instructional efforts.
Uitgever: IOS Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 11 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland