Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 10 gevonden artikelen
 
 
  The Use of Follow-Up Studies for Improving Transition Planning for Young Adults with Learning Disabilities
 
 
Titel: The Use of Follow-Up Studies for Improving Transition Planning for Young Adults with Learning Disabilities
Auteur: Fourqurean, John M.
Verschenen in: Journal of vocational rehabilitation
Paginering: Jaargang 4 (2013) nr. 2 pagina's 96-104
Jaar: 2013-09-19
Inhoud: This article describes the use of local follow-up studies for improving the effectiveness of transition planning for young adults with learning disabilities. It is argued that knowledge of the various idiosyncrasies of local employment and educational opportunities is vital for providing reliable and timely information and advice to high school students with learning disabilities who are planning their transition to the adult world. Three follow-up studies conducted in a large school district near Houston, Texas, are reviewed, and the use of follow-up data for improving transition planning is discussed. Recommendations are provided for conducting local follow-up studies.
Uitgever: IOS Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland