Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 14 gevonden artikelen
 
 
  Cultural empowerment: Tools to engage and retain postsecondary students with disabilities
 
 
Titel: Cultural empowerment: Tools to engage and retain postsecondary students with disabilities
Auteur: JoAnn W.L. Yuen
Brian Shaughnessy
Verschenen in: Journal of vocational rehabilitation
Paginering: Jaargang 16 (2002) nr. 3-4 pagina's 199-207
Jaar: 2002-02-01
Inhoud: To improve the graduation rate of students with disabilities who attend colleges and universities, a response strategy consisting of four components is advocated: self-determination and self-advocacy curriculum developed to build life skills, faculty committed to increasing cultural capital for all students and sustaining environments where positive postsecondary experiences flourish; a range of related services; and a coordinated system of supports that is student-centered and delivered in the classroom.
Uitgever: IOS Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 14 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland