Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Concerns about Prozac and direct-to-consumer advertising of prescription drugs
 
 
Titel: Concerns about Prozac and direct-to-consumer advertising of prescription drugs
Auteur: Fenter, Virginia L.
Verschenen in: International journal of risk & safety in medicine
Paginering: Jaargang 18 (2006) nr. 1 pagina's 1-7
Jaar: 2006-04-28
Inhoud: This literature review outlines a brief history of Direct-to-Consumer Advertising (DTCA) of prescription drugs. Concerns about the safety and effectiveness of DTCA, particularly as it relates to the marketing of Eli Lilly's widely-used anti-depressant drug Fluoxetine (Prozac), are also discussed. Additionally, this paper raises questions about Fluoxetine's stimulant-like properties, and highlights various concerns about the way in which the Food and Drug Administration's product safety trials were conducted during Fluoxetine's approval process.
Uitgever: IOS Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland