no |
title |
author |
magazine |
year |
volume |
issue |
page(s) |
type |
1 |
Afscheid
|
de Moor, Romy |
|
|
|
3 |
p. 17 |
article |
2 |
Anders dan anders
|
Butti, Jacqueline |
|
|
|
3 |
p. 11 |
article |
3 |
Anders kijken naar kinderen
|
Steffens, Weija |
|
|
|
3 |
p. 14-17 |
article |
4 |
Avontuurlijke activiteiten
|
van den Berg, Femke |
|
|
|
3 |
p. 12-14 |
article |
5 |
Beroepsregister: PPINK neemt voortouw
|
Overduin, Carla |
|
|
|
3 |
p. 28-29 |
article |
6 |
Bij mij op de groep
|
Wiesman, Annette |
|
|
|
3 |
p. 42 |
article |
7 |
BSO Antroposofische
|
Steffens, Weija |
|
|
|
3 |
p. 28-29 |
article |
8 |
Bso de boomhut
|
Velsink, Marianne |
|
2017 |
|
3 |
p. 32-34 |
article |
9 |
Buiten de lijntjes kleuren…
|
Butti, Jacqueline |
|
|
|
3 |
p. 11 |
article |
10 |
Column
|
Gerritsen, Dorien |
|
2016 |
|
3 |
p. 39 |
article |
11 |
Communiceren, Samenwerken, Zelfregulering
|
van rijn, Inge |
|
|
|
3 |
p. 30-31 |
article |
12 |
Creativiteit: zoveel meer dan een knutsel
|
Beer, Nicole De |
|
2019 |
|
3 |
p. 8-9 |
article |
13 |
'Daar moet je 's avonds niet lopen hoor juf'
|
van Rijn, Inge |
|
|
|
3 |
p. 36-37 |
article |
14 |
Deel 2: MKC Waalsdorp
|
van Rijn, Inge |
|
|
|
3 |
p. 40-41 |
article |
15 |
De invloed van hun geboorte
|
Noordzij, Frida |
|
|
|
3 |
p. 30-31 |
article |
16 |
De kracht van actief luisteren
|
Wenneker, Marianne |
|
2016 |
|
3 |
p. 22-25 |
article |
17 |
De Melkfabriek focust op ontspanning
|
Noordzij, Frida |
|
|
|
3 |
p. 7 |
article |
18 |
De pedagogische vraag van de maand
|
, |
|
|
|
3 |
p. 7 |
article |
19 |
De positieve invloed van muziek op het kinderbrein: Hallo muziek
|
Leeuwen, Astrid Van |
|
|
|
3 |
p. 36-38 |
article |
20 |
De tijd is rijp voor grote professionalisering: kwaliteitsmonitor gastouderopvang
|
Velsink, Marianne |
|
|
|
3 |
p. 24-26 |
article |
21 |
De verteltafel Spelen met verhalen en materialen
|
van Rijn, Inge |
|
|
|
3 |
p. 34-35 |
article |
22 |
Dit willen wij
|
Overduin, Carla |
|
2017 |
|
3 |
p. 19 |
article |
23 |
Dit willen wij
|
Overduin, Carla |
|
2016 |
|
3 |
p. 11 |
article |
24 |
Dit willen wij
|
Overduin, Carla |
|
2019 |
|
3 |
p. 13 |
article |
25 |
Dit willen wij
|
Overduin, Carla |
|
|
|
3 |
p. 13 |
article |
26 |
Dit zijn de genomineerden!
|
Overduin, Carla |
|
|
|
3 |
p. 8-10 |
article |
27 |
‘Doe meer met minder’
|
Leeuwen, Astrid van |
|
2017 |
|
3 |
p. 14-15 |
article |
28 |
Durf te improviseren!
|
Overduin, Carla |
|
2017 |
|
3 |
p. 36-37 |
article |
29 |
Een lage aaibaarheidsfactor
|
, |
|
|
|
3 |
p. 11 |
article |
30 |
Een rare sportdag
|
Overduin, Carla |
|
|
|
3 |
p. 34 |
article |
31 |
‘Elke dag anderhalf uur naar buiten’
|
Overduin, Carla |
|
|
|
3 |
p. 16-18 |
article |
32 |
Feiten en fabels over voeding bij diarree en obstipatie
|
Vondermans, Christel |
|
2016 |
|
3 |
p. 16-17 |
article |
33 |
Geef kinderen een stem
|
Steffens, Weija |
|
|
|
3 |
p. 22-24 |
article |
34 |
Gespot
|
|
|
2017 |
|
3 |
p. 38 |
article |
35 |
Gespot
|
|
|
2016 |
|
3 |
p. 38 |
article |
36 |
Gespot
|
|
|
2019 |
|
3 |
p. 38 |
article |
37 |
Gespot
|
Bohn Stafleu van Loghum, |
|
|
|
3 |
p. 39 |
article |
38 |
Gespot
|
Schaeffer, Susan |
|
|
|
3 |
p. 38 |
article |
39 |
Gespot
|
, |
|
|
|
3 |
p. 38 |
article |
40 |
Gespot
|
Schaeffer, Susan |
|
|
|
3 |
p. 38 |
article |
41 |
Gespot
|
Schaeffer, Susan |
|
|
|
3 |
p. 38 |
article |
42 |
Gespot
|
Schaeffer, Susan |
|
|
|
3 |
p. 54 |
article |
43 |
Goed contact met ouders verhoogt het werkplezier
|
de Boer, Jill |
|
|
|
3 |
p. 24-26 |
article |
44 |
Groeten vanaf… Curaçao!
|
Broeren, Karin |
|
|
|
3 |
p. 12-13 |
article |
45 |
Heb je een momentje?
|
|
|
2016 |
|
3 |
p. 27 |
article |
46 |
Help, de GGD!
|
Vroom, Marike |
|
2017 |
|
3 |
p. 3 |
article |
47 |
Help, de ggd staat voor de deur!
|
Overduin, Carla |
|
2017 |
|
3 |
p. 8-10 |
article |
48 |
‘Helpen bij de ouderengym'
|
van Asperen, Sophie |
|
|
|
3 |
p. 22 |
article |
49 |
Het ontwikkelpad
|
Laport, Paul |
|
|
|
3 |
p. 39 |
article |
50 |
Het onwelvoegelijkvoornaamzetsel
|
|
|
2019 |
|
3 |
p. 19 |
article |
51 |
‘Hoe beter je jezelf kent, hoe beter je voor kinderen kunt zorgen'
|
van Asperen, Sophie |
|
|
|
3 |
p. 18-20 |
article |
52 |
In Dialoog met de pedagoog
|
Rijn, Inge van |
|
2019 |
|
3 |
p. 31 |
article |
53 |
In dialoog met de pedagoog
|
Rijn, Inge van |
|
|
|
3 |
p. 35 |
article |
54 |
In dialoog met de pedagoog
|
van Rijn, Inge |
|
|
|
3 |
p. 27 |
article |
55 |
In dialoog met de pedagoog
|
Van Rijn, Inge |
|
|
|
3 |
p. 25 |
article |
56 |
Inrichten met beleid
|
Steffens, Weija |
|
|
|
3 |
p. 16-17 |
article |
57 |
'Is dit jullie eerste kindje?’
|
Van Rijn, Inge |
|
|
|
3 |
p. 36-37 |
article |
58 |
' Is het een probleemkind?'
|
van Rijn, Inge |
|
|
|
3 |
p. 36-37 |
article |
59 |
Janusz Korczak
|
van Niekerk, Jacqueline |
|
|
|
3 |
p. 8-10 |
article |
60 |
Junis en Enjoy! gaan voor zij-instromers
|
Bukman, Bert |
|
|
|
3 |
p. 8-10 |
article |
61 |
Keep it loose
|
|
|
2019 |
|
3 |
p. 39 |
article |
62 |
Kids actief
|
Overduin, Carla |
|
2016 |
|
3 |
p. 34-35 |
article |
63 |
Kids actief
|
Overduin, Carla |
|
2017 |
|
3 |
p. 30-31 |
article |
64 |
Kids actief 8+
|
Overduin, Carla |
|
2017 |
|
3 |
p. 29 |
article |
65 |
Kids actief 8 +
|
Overduin, Carla |
|
2016 |
|
3 |
p. 36 |
article |
66 |
Kids Actief
|
van Niekerk, Jacqueline |
|
|
|
3 |
p. 50-51 |
article |
67 |
'Kijk achter het gedrag'
|
van Gorp, Mique |
|
|
|
3 |
p. 27 |
article |
68 |
Kikkerdrillen
|
Overduin, Carla |
|
|
|
3 |
p. 35 |
article |
69 |
Kinder boeken
|
Kamp, Iris |
|
2017 |
|
3 |
p. 23 |
article |
70 |
Kinder boeken
|
Kamp, Iris |
|
2016 |
|
3 |
p. 37 |
article |
71 |
Kinder boeken
|
Kamp, Iris |
|
2019 |
|
3 |
p. 25 |
article |
72 |
Kinderboeken
|
Kamp, Iris |
|
|
|
3 |
p. 27 |
article |
73 |
Kinder boeken
|
Kamp, Iris |
|
|
|
3 |
p. 27 |
article |
74 |
Kinderboeken
|
Kamp, Iris |
|
|
|
3 |
p. 15 |
article |
75 |
Kinder boeken
|
Kamp, Iris |
|
|
|
3 |
p. 19 |
article |
76 |
Kinder Boeken
|
Kamp, Iris |
|
|
|
3 |
p. 35 |
article |
77 |
Kinder boeken
|
van Asperen, Sophie |
|
|
|
3 |
p. 43 |
article |
78 |
Kinderen die ziek naar de opvang komen Zo ga je ermee om
|
van Niekerk, Jacqueline |
|
|
|
3 |
p. 14-16 |
article |
79 |
Kinderopvang en boerderij
|
Bergwerff, Meike |
|
|
|
3 |
p. 18-19 |
article |
80 |
Kinder yoga
|
Smit, Marjolein |
|
2019 |
|
3 |
p. 30 |
article |
81 |
Knutselen en taal
|
van Rijn, Inge |
|
|
|
3 |
p. 19 |
article |
82 |
Kort en krachtig
|
Velsink, Marianne |
|
2016 |
|
3 |
p. 4-6 |
article |
83 |
Kort en krachtig
|
Velsink, Marianne |
|
2017 |
|
3 |
p. 4-6 |
article |
84 |
Kort en krachtig
|
Velsink, Marianne |
|
2019 |
|
3 |
p. 4-7 |
article |
85 |
Kort en krachtig
|
Velsink, Marianne |
|
|
|
3 |
p. 4-7 |
article |
86 |
Kort en krachtig
|
Jansen, Rhijja |
|
|
|
3 |
p. 4-7 |
article |
87 |
Kunst kijken met kinderen
|
van Bussel, Marielle |
|
|
|
3 |
p. 26-27 |
article |
88 |
Laat ze het zelf uitzoeken!
|
Steffens, Weija |
|
2017 |
|
3 |
p. 16-18 |
article |
89 |
Lappendeken-OPVANG
|
Klok, Marijn |
|
2016 |
|
3 |
p. 32-33 |
article |
90 |
Lekker positief!
|
Steffens, Weija |
|
|
|
3 |
p. 24-26 |
article |
91 |
Leren fietsen op de opvang
|
Noordzij, Frida |
|
|
|
3 |
p. 28-29 |
article |
92 |
Maart roert zijn staart
|
Overduin, Carla |
|
|
|
3 |
p. 34 |
article |
93 |
Mannen
|
Vroom, Marike |
|
|
|
3 |
p. 3 |
article |
94 |
Mark the Manny
|
|
|
2016 |
|
3 |
p. 20 |
article |
95 |
MAX EN LISA
|
Laport, Paul |
|
|
|
3 |
p. 36-37 |
article |
96 |
Meebewegen: met de groep
|
Bussel, Marielle van |
|
2017 |
|
3 |
p. 20-22 |
article |
97 |
Meer meisjes in de bouwhoek!
|
van den Berg, Femke |
|
|
|
3 |
p. 16-17 |
article |
98 |
Meisjes die schoppen en jongens die huilen…
|
Rijn, Inge van |
|
2019 |
|
3 |
p. 14-15 |
article |
99 |
Met de kleintjes naar buiten
|
Wiesman, Annette |
|
|
|
3 |
p. 18-20 |
article |
100 |
Mijn geluksmoment
|
|
|
2016 |
|
3 |
p. 21 |
article |
101 |
Mijn locatie
|
Overduin, Carla |
|
2017 |
|
3 |
p. 13 |
article |
102 |
Mijn locatie
|
Overduin, Carla |
|
2016 |
|
3 |
p. 26 |
article |
103 |
Mijn Locatie
|
Overduin, Carla |
|
2019 |
|
3 |
p. 27 |
article |
104 |
Mijn locatie
|
Overduin, Carla |
|
|
|
3 |
p. 31 |
article |
105 |
Mijn locatie
|
Overduin, Carla |
|
|
|
3 |
p. 34 |
article |
106 |
Mindful met baby’s: ontspannen de dag door met massage en yoga
|
Roos, Lilian |
|
|
|
3 |
p. 10-12 |
article |
107 |
Miranda Bron: Op de bres voor gezond eten
|
van Bussel, Mariëlle |
|
|
|
3 |
p. 20-23 |
article |
108 |
Mus & Draak
|
Kuipers, Sanne |
|
|
|
3 |
p. 28-30 |
article |
109 |
‘Niemand verstaat hem, ook zijn ouders niet’
|
van Rijn, Inge |
|
|
|
3 |
p. 36-37 |
article |
110 |
Observeren en documenteren
|
van Rijn, Inge |
|
|
|
3 |
p. 8-10 |
article |
111 |
Omgaan met autisme op de bso
|
Steffens, Weija |
|
2019 |
|
3 |
p. 22-24 |
article |
112 |
Op bezoek bij een kindercentrum in Berlijn
|
Vroom, Marike |
|
2019 |
|
3 |
p. 35-37 |
article |
113 |
Op bezoek bij ZON!
|
van Niekerk, Jacqueline |
|
|
|
3 |
p. 44-49 |
article |
114 |
‘Op je billen blijven zitten'
|
van Gorp, Mique |
|
|
|
3 |
p. 38 |
article |
115 |
Opvang van 2014 naar nu
|
Felix, Carmen |
|
|
|
3 |
p. 21 |
article |
116 |
Op werkbezoek
|
van Gurp, Myrte |
|
|
|
3 |
p. 23-24 |
article |
117 |
Op werkbezoek in Berlijn
|
Roos, Lilian |
|
|
|
3 |
p. 12-13 |
article |
118 |
Oudercommissies
|
Velsink, Marianne |
|
2017 |
|
3 |
p. 26-28 |
article |
119 |
Oud zeer en nieuwe wondjes (2)
|
Butti, Jacqueline |
|
|
|
3 |
p. 11 |
article |
120 |
‘Overheid moet duidelijkheid geven over inentingen’
|
Overduin, Carla |
|
|
|
3 |
p. 35 |
article |
121 |
Panelvraag
|
|
|
2017 |
|
3 |
p. 7 |
article |
122 |
Panelvraag
|
|
|
2016 |
|
3 |
p. 7 |
article |
123 |
Pedagogisch professional
|
Vroom, Marike |
|
2019 |
|
3 |
p. 3 |
article |
124 |
Pedagogisch professional van het Jaar
|
Velsink, Marianne |
|
2019 |
|
3 |
p. 20-21 |
article |
125 |
Poep en pies
|
Vroom, Marike |
|
2016 |
|
3 |
p. 3 |
article |
126 |
‘Poepescheet!’
|
Jansen, Rhijja |
|
2016 |
|
3 |
p. 8-9 |
article |
127 |
' Positieve gedragsondersteuning levert de beste sfeer op de groep op'
|
van Asperen, Sophie |
|
|
|
3 |
p. 14-16 |
article |
128 |
Prikkelgevoelige kinderen
|
Rijn, Inge Van |
|
|
|
3 |
p. 14-15 |
article |
129 |
Privacy - ook een kinderrecht!
|
Bohn Stafleu van Loghum, |
|
|
|
3 |
p. 23 |
article |
130 |
Puntje Van Pont
|
|
|
2016 |
|
3 |
p. 15 |
article |
131 |
Rode kaart
|
, |
|
|
|
3 |
p. 11 |
article |
132 |
Samen staan we sterker
|
|
|
2017 |
|
3 |
p. 11 |
article |
133 |
Seksuele opvoeding
|
Zwiep, Channah |
|
2016 |
|
3 |
p. 30-31 |
article |
134 |
Smeren kun je leren
|
Overduin, Carla |
|
|
|
3 |
p. 20-21 |
article |
135 |
‘Sneeuwtrappelen is een fantastische ervaring’
|
Steffens, Weija |
|
2019 |
|
3 |
p. 10-12 |
article |
136 |
Soepel van opvang naar school
|
Overduin, Carla |
|
2019 |
|
3 |
p. 16-18 |
article |
137 |
Speel- en leefruimtes in de voorschoolse kinderopvang
|
ten Kate, Christine |
|
|
|
3 |
p. 26 |
article |
138 |
Spelen is leren
|
|
|
2017 |
|
3 |
p. 18 |
article |
139 |
Sta voor je beleid!
|
Vroom, Marike |
|
|
|
3 |
p. 3 |
article |
140 |
Stevig in je schoenen tegenover ouders
|
Klok, Marijn |
|
2016 |
|
3 |
p. 28-29 |
article |
141 |
Taal leren met je lijf
|
Den Berg, Femke Van |
|
|
|
3 |
p. 18-19 |
article |
142 |
Thema: hoi, het regent!
|
Overduin, Carla |
|
|
|
3 |
p. 32-33 |
article |
143 |
Thema: Lente
|
Laport, Paul |
|
|
|
3 |
p. 32-33 |
article |
144 |
Thema: Lichaam & Geest
|
Overduin, Carla |
|
|
|
3 |
p. 32-33 |
article |
145 |
Thema: Moederdag
|
Laport, Paul |
|
|
|
3 |
p. 32-34 |
article |
146 |
Thema: Oranje Boven!
|
Overduin, Carla |
|
2019 |
|
3 |
p. 32-33 |
article |
147 |
Thema: waar wonen wij
|
Overduin, Carla |
|
|
|
3 |
p. 32-33 |
article |
148 |
Thema wie weegt wat?
|
Overduin, Carla |
|
2019 |
|
3 |
p. 34 |
article |
149 |
8 Tips om het zelfvertrouwen van kinderen te vergroten
|
Velsink, Marianne |
|
2019 |
|
3 |
p. 26 |
article |
150 |
8 Tips Om te professionaliseren
|
Velsink, Marianne |
|
2017 |
|
3 |
p. 12 |
article |
151 |
6 tips over duurzaam luiergebruik
|
Teijen, Harriët |
|
2016 |
|
3 |
p. 10 |
article |
152 |
7 tips voor kinderparticipatie
|
Velsink, Marianne |
|
|
|
3 |
p. 30 |
article |
153 |
Treintje rijden
|
|
|
2017 |
|
3 |
p. 39 |
article |
154 |
'Tweelingen hebben me altijd al gefascineerd'
|
Kluijver, Brenda |
|
|
|
3 |
p. 31 |
article |
155 |
Veilig Thuis
|
van Dijk, Annemarie |
|
|
|
3 |
p. 30-31 |
article |
156 |
Verkiezingen
|
Laport, Paul |
|
|
|
3 |
p. 34 |
article |
157 |
Voor het eerst jaloers
|
Kohnstamm, Rita |
|
2017 |
|
3 |
p. 24-25 |
article |
158 |
Voorleesfeest!
|
Velzen, Tessa van |
|
2019 |
|
3 |
p. 28-29 |
article |
159 |
voor omgaan met trauma's bij een kind
|
Vroom, Marike |
|
|
|
3 |
p. 39 |
article |
160 |
3 Vragen aan…
|
Thesingh, Carine |
|
2017 |
|
3 |
p. 7 |
article |
161 |
3 vragen aan…
|
Houtakkers, Anita |
|
2016 |
|
3 |
p. 7 |
article |
162 |
3 Vragen aan…
|
Bohn Stafleu van Loghum, |
|
|
|
3 |
p. 7 |
article |
163 |
Vriendjes maken met boeken
|
Van Rijn, Inge |
|
|
|
3 |
p. 18 |
article |
164 |
Vrij spel: een ondergeschoven kindje?
|
Velsink, Marianne |
|
|
|
3 |
p. 20-22 |
article |
165 |
Wanneer ben je eigenlijk een professional?
|
Pont, Steven |
|
|
|
3 |
p. 17 |
article |
166 |
Wat als het wél waar is?
|
van Asperen, Sophie |
|
|
|
3 |
p. 8-10 |
article |
167 |
wat verandert er voor jou?
|
Steffens, Weija |
|
|
|
3 |
p. 12-13 |
article |
168 |
Weerbaarheid in de bso
|
Wenneker, Marianne |
|
|
|
3 |
p. 8-9 |
article |
169 |
Werken in de kinderopvang: wat past bij jou?
|
Wiesman, Annette |
|
|
|
3 |
p. 20-23 |
article |
170 |
Ze kunnen zo veel meer!
|
Van Rijn, Inge |
|
|
|
3 |
p. 12-14 |
article |
171 |
Zelf doen!
|
Bukman, Bert |
|
|
|
3 |
p. 28-29 |
article |
172 |
‘Ze moet eerst haar brood opeten'
|
van Rijn, Inge |
|
|
|
3 |
p. 52-53 |
article |
173 |
Ziek naar de opvang
|
|
|
|
|
3 |
p. 3 |
article |
174 |
Zindelijkheid
|
Velsink, Marianne |
|
2016 |
|
3 |
p. 12-15 |
article |
|