Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
                                       Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
 
                             168 gevonden resultaten
nr titel auteur tijdschrift jaar jaarg. afl. pagina('s) type
1 Aanvullende kanttekeningen bij het profiel van de arts. Observaties aan het begin van de 21ste eeuw Klazinga, N. S.
2006
6 p. 291-295
artikel
2 Academische vorming in het medisch curriculum: noodzaak of luxe? Vusse, Ger J. van der
2011
6 p. 315-323
artikel
3 Achtergronden bij de Richtlijn gebruik portfolio in de vervolgopleiding 2010
6 p. 154-159
artikel
4 Aios vaardig aan het roer Baane, J. A.
2008
6 p. 296-303
artikel
5 Attitude versus professioneel gedrag Spaendonck, K. P. M. van
2006
6 p. 285-290
artikel
6 Begeleide intervisie in de opleiding tot medisch specialist: persoonlijke ervaringen Hoornenborg, E.

6 p. 323-327
artikel
7 Beoordeling tijdens de co-assistentschappen; verslag van een discussie door co-assistenten Dijk, N. van
2002
6 p. 267-273
artikel
8 Beoordeling tijdens de co-assistentschappen; verslag van een discussie door co-assistenten van Dijk, N.

6 p. 267-273
artikel
9 Boekbespreking Dalen, Jan van
2008
6 p. 292-293
artikel
10 Boekbespreking Diemers, Agnes
2008
6 p. 290-291
artikel
11 Boekbespreking Dalen, Jan van
2011
6 p. 345-346
artikel
12 Boekbespreking van Weel-Baumgarten, Evelyn

6 p. 358-359
artikel
13 Boekbespreking Mooi, W.J.

6 p. 360-361
artikel
14 Boekbespreking Heres, Marion

6 p. 357
artikel
15 Canon van medisch onderwijs 2006
6 p. 251-254
artikel
16 Co-assistenten in de polikliniek Interne Geneeskunde Jacobs, J. C. G.
2005
6 p. 259-269
artikel
17 Compassie, empathie en empathisch gedrag; belangrijke dimensies van het artsenvak Remmen, Roy
2003
6 p. 291-292
artikel
18 Compassie, empathie en empathisch gedrag; belangrijke dimensies van het artsenvak Remmen, Roy

6 p. 291-292
artikel
19 Competentiegericht astma-onderwijs aan huisartsenin-opleiding: door onderwijs ondersteunde kwaliteitszorg en de effecten op de klinische toestand van de begeleide patiënten Duin, B. J. van
2004
6 p. 281-290
artikel
20 Competentiegericht astma-onderwijs aan huisartsenin-opleiding: door onderwijs ondersteunde kwaliteitszorg en de effecten op de klinische toestand van de begeleide patiënten van Duin, B. J.

6 p. 281-290
artikel
21 Computerondersteund samenwerkend leren in het coschap Sociale Geneeskunde Turk, R. F. M.
2008
6 p. 269-279
artikel
22 Congressen en symposia  ,  
2008
6 p. 297-298
artikel
23 Coschappen in het buitenland niet geschikt voor alle coassistenten Bast, A.
2008
6 p. 282-283
artikel
24 Coschappen in het buitenland zouden voor elke coassistent verplicht moeten worden Stilma, J. S.
2008
6 p. 280-281
artikel
25 Cursussen  ,  
2008
6 p. 297
artikel
26 Cursussen, congressen en symposia  ,  
2008
6 p. 326-327
artikel
27 Cursussen, congressen en symposia  ,  
2007
6 p. 237
artikel
28 Cursussen, congressen en symposia ,

6 p. 366-367
artikel
29 “Dan blijf ik gewoon stil”: ervaringen van allochtone studenten met interculturalisatie tijdens de opleiding Geneeskunde Tjitra, J.J.
2011
6 p. 292-301
artikel
30 De humanities Bonke, Benno
2004
6 p. 257-259
artikel
31 De humanities Bonke, Benno

6 p. 257-259
artikel
32 De invloed van een korte stage op het beeld dat tweedejaars studenten geneeskunde hebben van het beroep van huisarts Dijk, N. van
2011
6 p. 324-333
artikel
33 De kunstenaar en de dokter Dequeker, Jan
2007
6 p. 228-230
artikel
34 De kwaliteit van beoordelingen door simulatiepatiënten in een Objective Structured Clinical Examination (OSCE): een analyse van interbeoordelaarsovereenstemming Pelgrim, E. A. M.
2008
6 p. 253-260
artikel
35 De managementcompetenties van Nederlandse arts-assistenten* Berkenbosch, Lizanne
2011
6 p. 302-314
artikel
36 De medische opleiding een continuüm!? Scherpbier, A. J. J. A.
2000
6 p. 199
artikel
37 De medische opleiding een continuüm!? Scherpbier, A. J. J. A.

6 p. 199
artikel
38 De medische opleiding hoeft geen rekening te houden met de geloofsovertuiging en cultuuropvattingen van studenten* Splinter, T.A.W.
2006
6 p. 298-299
artikel
39 De NVMO Han Moll Penning 2007 – Laudatio Prof. dr. Herman J.M. van Rossum  ,  
2007
6 p. 203-204
artikel
40 De overgang van theorie naar praktijk in het medisch curriculum Prince, C. J. A. H.
2000
6 p. 200-207
artikel
41 De overgang van theorie naar praktijk in het medisch curriculum Prince, C. J. A. H.

6 p. 200-207
artikel
42 De relatie tussen leerstijlen en deelname van studenten aan het vaardigheidsonderwijs Nijenhuis, R. J.
2003
6 p. 283-288
artikel
43 De relatie tussen leerstijlen en deelname van studenten aan het vaardigheidsonderwijs Nijenhuis, R. J.

6 p. 283-288
artikel
44 Differentiatie in de huisartsopleiding: evaluatie van een nieuwe module Sagasser, M. H.
2007
6 p. 215-220
artikel
45 Docentprofessionalisering: de stand van zaken anno 2006 Zwierstra, R. P.
2006
6 p. 279-284
artikel
46 Docentprofessionalisering door docentcommunities: een toepassing bij tutoren Lankveld, T.A.M. van
2011
6 p. 264-271
artikel
47 Docentprofessionalisering met behulp van een Elektronische Leeromgeving Vries-Erich, I.M. de
2011
6 p. 283-291
artikel
48 Een goede medische opleiding houdt rekening met de geloofsovertuiging en cultuuropvattingen van studenten* Herfs, P. G. P.
2006
6 p. 296-297
artikel
49 Effecten van een co-assistentschap bedrijfsgezondheidszorg Nauta, A. P.
2002
6 p. 279-285
artikel
50 Effecten van een co-assistentschap bedrijfsgezondheidszorg Nauta, A. P.

6 p. 279-285
artikel
51 Effect van onderwijs over knie-, enkel- en onderbeenproblemen bij eerstejaars huisartsen in opleiding (haio’s) Baarveld, F.
2005
6 p. 245-249
artikel
52 Ervaringen met een Basiskwalificatie Onderwijs voor studenten (BKO-S) Verbeek, T.
2011
6 p. 272-282
artikel
53 Evalueren van klinisch docenten Pols, J.
2000
6 p. 236
artikel
54 Evalueren van klinisch docenten Pols, J.

6 p. 236
artikel
55 Feedback ter bevordering van de professionele ontwikkeling van docenten Dolmans, D. H. J. M.
2006
6 p. 267-272
artikel
56 Focus op talentvolle studenten geneeskunde: waar letten praktijkopleiders op? Krings, Frank J.
2011
6 p. 334-344
artikel
57 Geautomatiseerde loting voor de co-assistentschappen in Groningen Huizenga, J. R.
2001
6 p. 257-261
artikel
58 Geautomatiseerde loting voor de co-assistentschappen in Groningen Huizenga, J. R.
2001
6 p. 43
artikel
59 Geautomatiseerde loting voor de co-assistentschappen in Groningen Huizenga, J. R.

6 p. 257-261
artikel
60 Geneeskunde in de gedichten van Constantijn Huygens Haeseker, B.

6 p. 352-353
artikel
61 Heb je wel gehoord van de heptajump? Twee studies naar cognitief conflict als bron van leren Grave, W.S. de
2001
6 p. 269-272
artikel
62 Heb je wel gehoord van de heptajump? Twee studies naar cognitief conflict als bron van leren  ,  
2001
6 p. 45
artikel
63 Heb je wel gehoord van de heptajump? Twee studies naar cognitief conflict als bron van leren de Grave, W.S.

6 p. 269-272
artikel
64 Helpt het rapport ‘De zorg van morgen’ ons uit de zorgen? Stuyt, Paul
2003
6 p. 255-257
artikel
65 Helpt het rapport ‘De zorg van morgen’ ons uit de zorgen? Stuyt, Paul

6 p. 255-257
artikel
66 Het co-assistentschap sociale geneeskunde aan het VU medisch centrum in relatie tot het Raamplan 1994 Soethout, M. B. M.
2001
6 p. 248-256
artikel
67 Het co-assistentschap sociale geneeskunde aan het VU medisch centrum in relatie tot het Raamplan 1994 Soethout, M. B. M.
2001
6 p. 42
artikel
68 Het co-assistentschap sociale geneeskunde aan het VU medisch centrum in relatie tot het Raamplan 1994 Soethout, M. B. M.

6 p. 248-256
artikel
69 Het gynaecologisch logboek voor arts-assistenten: kansen voor een portfolio? Mahesh, S.
2004
6 p. 274-280
artikel
70 Het gynaecologisch logboek voor arts-assistenten: kansen voor een portfolio? Mahesh, S.

6 p. 274-280
artikel
71 Het hoger gezondheidszorgonderwijs als voorbereiding op een multiculturele samenleving Denekens, J. P. M.
2000
6 p. 235-236
artikel
72 Het hoger gezondheidszorgonderwijs als voorbereiding op een multiculturele samenleving Denekens, J. P. M.

6 p. 235-236
artikel
73 “Het moet wel een simulatie blijven.” Een onderzoek naar echte klachten bij simulatiepatiënten Bokken, L.
2004
6 p. 266-273
artikel
74 “Het moet wel een simulatie blijven.” Een onderzoek naar echte klachten bij simulatiepatiënten Bokken, L.

6 p. 266-273
artikel
75 Het opleiden van eerstejaars studenten tot medisch specialist: alleen mogelijk bij voldoende wetenschappelijke expositie Gans, R.O.B.
2006
6 p. 261-266
artikel
76 Het opleidingsfonds: een zegen! Kroon, C. D. de
2008
6 p. 310-312
artikel
77 Het opleidingsfonds: verdeling van kwantiteit of kwaliteit? Brackel, H. J. L.
2008
6 p. 313-315
artikel
78 Hoe kan medische kennis het beste beklijven? Boshuizen, H. P. A.
2006
6 p. 273-278
artikel
79 Ingezonden: Arts-patiënt communicatie, begrijpen we elkaar? Zijlstra, Sipke
2011
6 p. 347
artikel
80 In memoriam prof. dr. P. J. Kuijjer Zwierstra, R.P.
2002
6 p. 250-252
artikel
81 In memoriam prof. dr. P. J. Kuijjer Zwierstra, R.P.

6 p. 250-252
artikel
82 Instant Ageing: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet Ruijven, A. G. H. van
2001
6 p. 262-268
artikel
83 Instant Ageing: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet Ruijven, A. G. H. van
2001
6 p. 44
artikel
84 Instant Ageing: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet van Ruijven, A. G. H.

6 p. 262-268
artikel
85 Internationalisering Kaufman, Arthur
2004
6 p. 290-293
artikel
86 Internationalisering Kaufman, Arthur

6 p. 290-293
artikel
87 Intervisie en selectie Terpstra, Onno

6 p. 321-322
artikel
88 In-training assessment in a work-based postgraduate medical education context Scheele, Fedde
2004
6 p. 294-295
artikel
89 In-training assessment in a work-based postgraduate medical education context Scheele, Fedde

6 p. 294-295
artikel
90 In VIVO anderhalf jaar onderweg! Kroon, C. D. de
2008
6 p. 304-309
artikel
91 Junior Scientific Masterclass. Groningse professionele kweekvijver om studenten tot artsonderzoeker op te leiden Hooiveld, M. H. W.
2007
6 p. 221-227
artikel
92 Kennis, inzicht en toepassing: welke typen toetsvragen passen hierbij? Visser, D.Y.

6 p. 337-346
artikel
93 Klinische opleiding in de academie en de periferie Denekens, Joke
2003
6 p. 293
artikel
94 Klinische opleiding in de academie en de periferie Denekens, Joke

6 p. 293
artikel
95 Leidt (bij)scholing van docenten tot beter onderwijs? Wouda, J.
2001
6 p. 241-247
artikel
96 Leidt (bij)scholing van docenten tot beter onderwijs? Wouda, J.
2001
6 p. 41
artikel
97 Leidt (bij)scholing van docenten tot beter onderwijs? Wouda, J.

6 p. 241-247
artikel
98 Lesbrieven voor de fysiotherapeut Bemmel, Rob van
2003
6 p. 289-290
artikel
99 Lesbrieven voor de fysiotherapeut van Bemmel, Rob

6 p. 289-290
artikel
100 Mededelingen  ,  
2008
6 p. 325
artikel
101 Mededelingen  ,  
2007
6 p. 235-236
artikel
102 Mededelingen 2011
6 p. 350-353
artikel
103 Mededelingen ,

6 p. 364-365
artikel
104 Mooie mensen en middeleeuwse dokters ’t Land, Karine van
2008
6 p. 284-285
artikel
105 Naar een systeem van docentbeoordeling Wolfhagen, H. A. P.
2000
6 p. 213-217
artikel
106 Naar een systeem van docentbeoordeling Wolfhagen, H. A. P.

6 p. 213-217
artikel
107 Onderwijsvernieuwing als beleidsinstrument. Over de modernisering van de medische vervolgopleidingen. Bont, A. de
2008
6 p. 316-322
artikel
108 Ontwikkelen en implementeren van een competentiegericht curriculum: van schrijftafel naar praktijk Meininger, A. K.
2007
6 p. 210-214
artikel
109 Overzicht werkgroepen van de NVMO  ,  
2008
6 p. 296
artikel
110 Portfolio om de basisarts-in-opleiding te begeleiden Overeem, K.
2003
6 p. 268-276
artikel
111 Portfolio om de basisarts-in-opleiding te begeleiden Overeem, K.

6 p. 268-276
artikel
112 Portfoliosystematiek in de huisartsopleiding Carlier, I. V. E.
2001
6 p. 232-240
artikel
113 Portfoliosystematiek in de huisartsopleiding Carlier, I. V. E.
2001
6 p. 40
artikel
114 Portfoliosystematiek in de huisartsopleiding Carlier, I. V. E.

6 p. 232-240
artikel
115 Problem-based learning as a preparation for professional practice 2006
6 p. 300-301
artikel
116 Proefschrift ,

6 p. 354-356
artikel
117 Prof. dr. Jaap Metz met emeritaat; een loopbaan verbonden met de Nederlandse Vereniging voor Medisch Onderwijs Bulte, J. A.
2004
6 p. 260-265
artikel
118 Prof. dr. Jaap Metz met emeritaat; een loopbaan verbonden met de Nederlandse Vereniging voor Medisch Onderwijs Bulte, J. A.

6 p. 260-265
artikel
119 Professionalisering van opleiders: leren opleiden met en van elkaar Fluit, C. R. M. G.
2008
6 p. 288-295
artikel
120 Reactie op Redactioneel 2007: 26(4):155-157  ,  
2007
6 p. 231-232
artikel
121 Redactioneel Stuyt, P. M. J.
2007
6 p. 201-202
artikel
122 Referaten Roberts, LW
2001
6 p. 273-275
artikel
123 Referaten Locher, G
2002
6 p. 286-288
artikel
124 Referaten  ,  
2001
6 p. 46
artikel
125 Referaten Locher, G

6 p. 286-288
artikel
126 Referaten Roberts, LW

6 p. 273-275
artikel
127 Richtlijnen voor het onderwijs in de medische vervolgopleidingen: waarom en hoe? ten Cate, h. J.
2008
6 p. 272-278
artikel
128 Richtlijn gebruik portfolio in de vervolgopleiding Busari, J.O.
2010
6 p. 145-153
artikel
129 Seksespecifieke aspecten in de huisartsopleiding: een onderwijsprogramma Steendam, J. C.
2002
6 p. 274-278
artikel
130 Seksespecifieke aspecten in de huisartsopleiding: een onderwijsprogramma Steendam, J. C.

6 p. 274-278
artikel
131 Selectie op een combinatie van cognitieve en noncognitieve eigenschappen. Keuzes en ervaringen in de onderzoeksmaster Arts-Klinisch Onderzoeker (A-KO) te Maastricht Guyaux, J.

6 p. 328-336
artikel
132 Selectie voor de aanvang van de studie geneeskunde in Nederland en Vlaanderen Remmen, Roy
2002
6 p. 247-249
artikel
133 Selectie voor de aanvang van de studie geneeskunde in Nederland en Vlaanderen Remmen, Roy

6 p. 247-249
artikel
134 Stafleden die dienst hebben dienen in het ziekenhuis aanwezig te zijn om de aios te superviseren Visser, G.H.A.

6 p. 350-351
artikel
135 Stafleden die dienst hebben kunnen de aios van (eigen) huis uit prima superviseren Scheele, F.

6 p. 347-349
artikel
136 Stress bij eerstejaars geneeskundestudenten in Groningen Hornstra, A. H.
2003
6 p. 277-282
artikel
137 Stress bij eerstejaars geneeskundestudenten in Groningen Hornstra, A. H.

6 p. 277-282
artikel
138 Studenten die als docenten optreden? Over onderwijsstages en peer teaching in het medisch opleidingscontinuüm Cate, J. ten
2006
6 p. 255-260
artikel
139 Studiemateriaal Discipline interne geneeskunde Santen-Hoeufft, H. M. S. van
2000
6 p. 231-234
artikel
140 Studiemateriaal Discipline interne geneeskunde van Santen-Hoeufft, H. M. S.

6 p. 231-234
artikel
141 Studieresultaten van toegelatenen binnen en buiten de loting Cate, Th. J. ten
2002
6 p. 253-258
artikel
142 Studieresultaten van toegelatenen binnen en buiten de loting ten Cate, Th. J.

6 p. 253-258
artikel
143 The clerkship as a learning environment 2005
6 p. 270-272
artikel
144 The role of gender in medical specialty choice and general practice preferences Maiorova, Tanja
2008
6 p. 286-289
artikel
145 Toetsing in context: een onderzoek naar de effecten van klinische context in een anatomietoets Dijcks, R.
2002
6 p. 259-266
artikel
146 Toetsing in context: een onderzoek naar de effecten van klinische context in een anatomietoets Dijcks, R.

6 p. 259-266
artikel
147 Toetsing in vivo bij ‘In VIVO’ Luijk, S. J. van
2008
6 p. 279-287
artikel
148 Traditionele versus virtuele microscopie bij het onderwijs in de histopathologie Valkenburg, M.
2008
6 p. 261-268
artikel
149 Uitbraak van portfoliose? Cohen-Schotanus, Janke
2005
6 p. 243-244
artikel
150 Vaardigheidsonderwijs chirurgie met behulp van een multimediaprogramma gevolgd door ‘hands-on training’ Remmen, R.
2000
6 p. 235
artikel
151 Vaardigheidsonderwijs chirurgie met behulp van een multimediaprogramma gevolgd door ‘hands-on training’ Remmen, R.

6 p. 235
artikel
152 Vaart in de Innovatie van de Vervolgopleidingen (In VIVO): van terugkijken naar vooruitzien Scheele, Fedde
2008
6 p. 267-271
artikel
153 Van cafébespreking tot peer review Scherpbier, A. J. J. A.
2001
6 p. 231
artikel
154 Van cafébespreking tot peer review Scherpbier, A. J. J. A.
2001
6 p. 39
artikel
155 Van cafébespreking tot peer review Scherpbier, A. J. J. A.

6 p. 231
artikel
156 Veranderen: een meervoudig perspectief Caluwé, L. de
2007
6 p. 205-209
artikel
157 Vertrouwen, transparantie en de naakte waarheid Boendermaker, Peter
2008
6 p. 251-252
artikel
158 Wat draagt het doen van diensten bij aan de opleiding tot internist? Zijlstra, J. G.
2003
6 p. 258-267
artikel
159 Wat draagt het doen van diensten bij aan de opleiding tot internist? Zijlstra, J. G.

6 p. 258-267
artikel
160 Wereldnieuws  ,  
2007
6 p. 233-234
artikel
161 Wereldnieuws  ,  
2008
6 p. 323-324
artikel
162 Wereldnieuws  ,  
2008
6 p. 294-295
artikel
163 Wereldnieuws 2011
6 p. 348-349
artikel
164 Wereldnieuws ,

6 p. 362-363
artikel
165 Werken aan betere artsen vanuit een multiperspectief Scheele, Fedde
2011
6 p. 262-263
artikel
166 Zelfregulatie door het stellen van leerdoelen in gespreksvaardigheidsonderwijs Ridder, J. M. M. van de
2005
6 p. 250-258
artikel
167 Zeven jaar klinisch lijnonderwijs aan de Vrije Universiteit: de problemen, de docententraining en het onderwijsmateriaal Bastiaans, J. F.
2000
6 p. 218-224
artikel
168 Zeven jaar klinisch lijnonderwijs aan de Vrije Universiteit: de problemen, de docententraining en het onderwijsmateriaal Bastiaans, J. F.

6 p. 218-224
artikel
                             168 gevonden resultaten
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland