Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
                                       Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
 
                             174 gevonden resultaten
nr titel auteur tijdschrift jaar jaarg. afl. pagina('s) type
1 Aandacht voor de NVMO-cursussen 2003 2003
5 p. 219-221
artikel
2 Aandacht voor de NVMO-cursussen 2003 ,

5 p. 219-221
artikel
3 Arts, mits bescheiden en met inzicht in eigen niet-weten. Werf, G. Th. van der
2008
5 p. 234-235
artikel
4 Arts, mits geslaagd voor de periodieke toets Hoekstra, J. B. L.
2008
5 p. 232-233
artikel
5 Begeleide zelfstudie om communicatievaardigheden aan te leren Beullens, J.
2002
5 p. 214-221
artikel
6 Begeleide zelfstudie om communicatievaardigheden aan te leren Beullens, J.

5 p. 214-221
artikel
7 Beoordelaarsbetrouwbaarheid (niet) meten met behulp van Cohens kappa? Pols, J.
2003
5 p. 229-234
artikel
8 Beoordelaarsbetrouwbaarheid (niet) meten met behulp van Cohens kappa? Pols, J.

5 p. 229-234
artikel
9 Beoordeling en zelfbeoordeling van opleiders Sociale Geneeskunde (Maatschappij & Gezondheid) Schipper, J. J. de
2008
5 p. 223-231
artikel
10 Beoordeling geschiktheid voor het medisch beroep: gericht op uitsorteren of op geschikt maken voor het beroep? Hokwerda, O.
2001
5 p. 205-213
artikel
11 Beoordeling geschiktheid voor het medisch beroep: gericht op uitsorteren of op geschikt maken voor het beroep? Hokwerda, O.
2001
5 p. 36
artikel
12 Beoordeling geschiktheid voor het medisch beroep: gericht op uitsorteren of op geschikt maken voor het beroep? Hokwerda, O.

5 p. 205-213
artikel
13 Beoordeling van studentgedrag: de ervaringen van tutoren Penninga, M.
2005
5 p. 204-211
artikel
14 Bespreking en beoordeling van professioneel gedrag aan de Faculteit Geneeskunde te Maastricht Mook, W. N. K. A. van
2007
5 p. 181-187
artikel
15 Boekbespreking Teunissen, P. W.
2008
5 p. 243-244
artikel
16 Congressen en symposia  ,  
2008
5 p. 266
artikel
17 Congressen en symposia  ,  
2008
5 p. 249-250
artikel
18 Cursussen  ,  
2008
5 p. 249
artikel
19 Cursussen  ,  
2008
5 p. 265
artikel
20 Cursussen, congressen en symposia  ,  
2007
5 p. 199-200
artikel
21 Cursussen, congressen en symposia 2011
5 p. 258-260
artikel
22 Cursussen, congressen en symposia 2010
5 p. 318-320
artikel
23 Cursussen, congressen en symposia ,

5 p. 258-260
artikel
24 De arts van de toekomst: de aanbevelingen van ‘De arts van straks’ nader toegelicht Jong, B. Meyboom-de
2003
5 p. 222-228
artikel
25 De arts van de toekomst: de aanbevelingen van ‘De arts van straks’ nader toegelicht Jong, B. Meyboom-de

5 p. 222-228
artikel
26 De effectiviteit van e-learning en de implementatie in het medisch onderwijs Dankbaar, M. E. W.
2008
5 p. 212-222
artikel
27 De integratie van de factor sekse in het basiscurriculum geneeskunde van het UMC St Radboud Mans, L. J. L.
2003
5 p. 235-243
artikel
28 De integratie van de factor sekse in het basiscurriculum geneeskunde van het UMC St Radboud Mans, L. J. L.

5 p. 235-243
artikel
29 De introductie van competentiegerichte specialistenopleidingen in Nederland Scheele, F.
2008
5 p. 221-229
artikel
30 De invloed van rolmodellen op de specialismekeuze van toekomstige artsen Berg, J. van den
2006
5 p. 227-234
artikel
31 De kracht van samenwerking: ‘One Health’ Jaarsma, Debbie
2010
5 p. 273-275
artikel
32 De Medische Publieksacademie UMCG: medische kennis voor een breed publiek Rosmalen, Judith G.M.
2011
5 p. 246-249
artikel
33 De Medische Publieksacademie UMCG: medische kennis voor een breed publiek Rosmalen, Judith G.M.

5 p. 246-249
artikel
34 De NVMO in de jaren 2007-2012: beleidsvisie voor een volwassen vereniging Cate, Olle ten
2007
5 p. 165-168
artikel
35 De NVMO is 35 geworden: een terugblik op haar adolescentie en moederschap Bouman, Lennart
2007
5 p. 163-164
artikel
36 De patiëntveiligheid kan worden verhoogd met structurele training in laparoscopische chirurgie Pierie, J. P. E. N.
2008
5 p. 196-200
artikel
37 De student als observator en feedbackgever voor docenten: een procesevaluatie Stalmeijer, R. E.
2008
5 p. 247-256
artikel
38 De vernieuwde co-assistentschappen in Nijmegen: de eerste ervaringen Postma, C. T.
2001
5 p. 220-230
artikel
39 De vernieuwde co-assistentschappen in Nijmegen: de eerste ervaringen Postma, C. T.
2001
5 p. 38
artikel
40 De vernieuwde co-assistentschappen in Nijmegen: de eerste ervaringen Postma, C. T.

5 p. 220-230
artikel
41 Docenten tekort en organisatorische stress Remmen, Roy
2004
5 p. 209-210
artikel
42 Docenten tekort en organisatorische stress Remmen, Roy

5 p. 209-210
artikel
43 Docentreductie in de tutorgroep: wat vinden de studenten ervan? Penninga, M.
2004
5 p. 211-219
artikel
44 Docentreductie in de tutorgroep: wat vinden de studenten ervan? Penninga, M.

5 p. 211-219
artikel
45 Draagt de huisartsopleiding voldoende bij aan de klinische competentie van aankomende huisartsen? Kramer, A. W. M.
2004
5 p. 231-239
artikel
46 Draagt de huisartsopleiding voldoende bij aan de klinische competentie van aankomende huisartsen? Kramer, A. W. M.

5 p. 231-239
artikel
47 Een agogische vaardigheidstoets voor huisartsenpraktijkopleiders: beschrijving van een nieuw toetsinstrument Schol, S.
2000
5 p. 179-186
artikel
48 Een agogische vaardigheidstoets voor huisartsenpraktijkopleiders: beschrijving van een nieuw toetsinstrument Schol, S.

5 p. 179-186
artikel
49 Een beter inzicht in de aard van het cueing-effect De winnende bijdrage aan GOC2000 in de categorie onderzoek Bruining, A.
2001
5 p. 183
artikel
50 Een beter inzicht in de aard van het cueing-effect De winnende bijdrage aan GOC2000 in de categorie onderzoek Bruining, A.
2001
5 p. 32
artikel
51 Een beter inzicht in de aard van het cueing-effect De winnende bijdrage aan GOC2000 in de categorie onderzoek Bruining, A.

5 p. 183
artikel
52 Een explorerend onderzoek naar het takenpakket van artsen in opleiding tot specialist Pols, J.
2005
5 p. 220-229
artikel
53 Een onderwijskwalificatie voor studenten Spermon, J.
2006
5 p. 202-207
artikel
54 Een raamplan voor docentcompetenties binnen het medisch opleidingscontinuüm Molenaar, W. M.
2008
5 p. 201-211
artikel
55 Eerste ervaringen met een werkboek voor het co-assistentschap verloskunde en vrouwenziekten Bais, A. G.
2000
5 p. 187-190
artikel
56 Eerste ervaringen met een werkboek voor het co-assistentschap verloskunde en vrouwenziekten Bais, A. G.

5 p. 187-190
artikel
57 Ethische toetsing onderwijsonderzoek 2011
5 p. 256-257
artikel
58 Ethische toetsing onderwijsonderzoek ,

5 p. 256-257
artikel
59 Evaluatie van het landelijk project Integratie van sekse in het medisch basiscurriculum Verdonk, P.
2007
5 p. 175-180
artikel
60 Feedback tijdens coschappen: graag meer en beter! Hirtum, Pauline V. van
2011
5 p. 221-225
artikel
61 Feedback tijdens coschappen: graag meer en beter! van Hirtum, Pauline V.

5 p. 221-225
artikel
62 Forensische geneeskunde in het medisch onderwijs; een eerste opzet Reijnders, U. J. L.
2002
5 p. 222-227
artikel
63 Forensische geneeskunde in het medisch onderwijs; een eerste opzet Reijnders, U. J. L.

5 p. 222-227
artikel
64 Fysiotherapie, in Utrecht een wetenschap Meeteren, N. L. U. van
2004
5 p. 240-249
artikel
65 Fysiotherapie, in Utrecht een wetenschap van Meeteren, N. L. U.

5 p. 240-249
artikel
66 Gereduceerd tarief lidmaatschap IAMSE 2011
5 p. 257
artikel
67 Gereduceerd tarief lidmaatschap IAMSE ,

5 p. 257
artikel
68 Gezond Onderwijs Congres 1999 2000
5 p. 159-162
artikel
69 Gezond Onderwijs Congres 1999
5 p. 159-162
artikel
70 Gérard van Rijnberk (1875-1953): de eerste medischonderwijskundige in Nederland Custers, E. J. F. M.
2004
5 p. 220-230
artikel
71 Gérard van Rijnberk (1875-1953): de eerste medischonderwijskundige in Nederland Custers, E. J. F. M.

5 p. 220-230
artikel
72 Han Moll Penning 2012 2011
5 p. 256
artikel
73 Han Moll Penning 2012 ,

5 p. 256
artikel
74 Het begeleiden van studenten met tekortkomingen op het gebied van professioneel gedrag Luijk, S. J. van
2002
5 p. 228-235
artikel
75 Het begeleiden van studenten met tekortkomingen op het gebied van professioneel gedrag van Luijk, S. J.

5 p. 228-235
artikel
76 Het beoordelen van professioneel gedrag bij studenten en artsen Luijk, S. J. van
2000
5 p. 163-171
artikel
77 Het beoordelen van professioneel gedrag bij studenten en artsen van Luijk, S. J.

5 p. 163-171
artikel
78 Het eindstation en de reis Boendermaker, Peter
2008
5 p. 219-220
artikel
79 Het toelatingsexamen ‘Arts en Tandarts’ in Vlaanderen: voorspellende validiteit en reacties van de studenten Lievens, F.
2001
5 p. 186-195
artikel
80 Het toelatingsexamen ‘Arts en Tandarts’ in Vlaanderen: voorspellende validiteit en reacties van de studenten Lievens, F.
2001
5 p. 34
artikel
81 Het toelatingsexamen ‘Arts en Tandarts’ in Vlaanderen: voorspellende validiteit en reacties van de studenten Lievens, F.

5 p. 186-195
artikel
82 Het volgen van een training gynaecologisch en/of andrologisch onderzoek: kenmerken van wel- en niet-deelnemende studenten Kerkhofs, E. E. M.
2000
5 p. 191-197
artikel
83 Het volgen van een training gynaecologisch en/of andrologisch onderzoek: kenmerken van wel- en niet-deelnemende studenten Kerkhofs, E. E. M.

5 p. 191-197
artikel
84 Hoe betrouwbaar en valide beoordelen studenten huisartsconsulten? Pols, J.
2002
5 p. 208-213
artikel
85 Hoe betrouwbaar en valide beoordelen studenten huisartsconsulten? Pols, J.

5 p. 208-213
artikel
86 Hoe kunnen we de academische geneeskunde in de toekomst vorm geven? Molenaar, Ineke
2005
5 p. 233-234
artikel
87 Implementation of simulation for training minimally invasive surgery* Schreuder, Henk W.R.
2011
5 p. 206-220
artikel
88 Implementation of simulation for training minimally invasive surgery* Schreuder, Henk W.R.

5 p. 206-220
artikel
89 In de initiële opleiding dienen vooral Engelstalige leerboeken te worden gebruikt van Sluijs, F.J.
2010
5 p. 307-308
artikel
90 In de initiële opleiding moet niet alleen gebruik worden gemaakt van Engelstalige leerboeken Brouwer, T.F.
2010
5 p. 309-310
artikel
91 In het derde studiejaar kunnen nog geen volwaardige coassistentschappen beginnen Peters, R. J. G.
2007
5 p. 190-191
artikel
92 Innovative use of simulated patients for educational purposes Bokken, Lonneke
2008
5 p. 240-242
artikel
93 Interfacultair vergelijken van prestatieverschillen op de voortgangstoets: onderzoek naar relevantie en haalbaarheid van het werken met referentiegroepen Raat, A. N.
2005
5 p. 212-219
artikel
94 In VIVO: onderwijskundige principes in de klinische praktijk! Scheele, Fedde
2006
5 p. 199-201
artikel
95 Klinisch redeneren in het fysiotherapie onderwijs Gerards-Last, Dorien
2011
5 p. 226-236
artikel
96 Klinisch redeneren in het fysiotherapie onderwijs Gerards-Last, Dorien

5 p. 226-236
artikel
97 Kwalitatieve ranglijsten van medische opleidingen zijn onbruikbaar Huisjes, H. J.
2006
5 p. 237-238
artikel
98 Kwalitatieve ranglijsten van medische opleidingen zijn zinvol Vleuten, C. P. M. van der
2006
5 p. 235-236
artikel
99 Landelijke evaluatie van de driejarige huisartsopleiding: de ontwikkeling van de competentie van huisartsenin-opleiding Tan, L. H. C.
2000
5 p. 172-178
artikel
100 Landelijke evaluatie van de driejarige huisartsopleiding: de ontwikkeling van de competentie van huisartsenin-opleiding Tan, L. H. C.

5 p. 172-178
artikel
101 Learning from international internships  ,  
2007
5 p. 194-195
artikel
102 Leren leren – leren doceren: een cursus didactische professionalisering voor aios Ottink, M. D.
2008
5 p. 239-246
artikel
103 Lieder ohne Worte Kuks, Jan
2007
5 p. 192-193
artikel
104 Mededelingen  ,  
2007
5 p. 198
artikel
105 Mededelingen 2010
5 p. 316-317
artikel
106 Medici en musici Zegers, Richard H. C.
2008
5 p. 257-258
artikel
107 Meningen over het ideale co-assistentschap Vink, G. R.
2000
5 p. 208-212
artikel
108 Meningen over het ideale co-assistentschap Vink, G. R.

5 p. 208-212
artikel
109 Naadloze aansluiting Remmen, Roy
2003
5 p. 217-218
artikel
110 Naadloze aansluiting Remmen, Roy

5 p. 217-218
artikel
111 Nieuwe tijden, nieuwe dokters. Competentiegericht opleiden Meininger, A. K.
2007
5 p. 169-174
artikel
112 NVMO-congres 2000 Jong, P. G. M. de
2001
5 p. 181-182
artikel
113 NVMO-congres 2000  ,  
2001
5 p. 31
artikel
114 NVMO-congres 2000 de Jong, P. G. M.

5 p. 181-182
artikel
115 NVMO-cursussen 2002 2002
5 p. 236-238
artikel
116 Ontwikkelingen in de vervolgopleiding obstetrie en gynaecologie: het schakeljaar Heineman, M. J.
2006
5 p. 218-226
artikel
117 Onze mensen in het buitenland  ,  
2008
5 p. 245-246
artikel
118 Opleiding en wetenschappelijk onderzoek: een vruchtbare combinatie Boekhorst, S.J.J.
2010
5 p. 293-297
artikel
119 Optimising new modes of assessment: in search of qualities and standards Schuwirth, Lambert
2004
5 p. 250-251
artikel
120 Optimising new modes of assessment: in search of qualities and standards Schuwirth, Lambert

5 p. 250-251
artikel
121 Overzicht werkgroepen van de NVMO  ,  
2008
5 p. 264
artikel
122 Overzicht werkgroepen van de NVMO  ,  
2008
5 p. 248
artikel
123 PodCasting in het biomedisch onderwijs van Rijen, H.
2010
5 p. 284-292
artikel
124 Problem-based learning as a preparation for professional practice 2006
5 p. 239-241
artikel
125 Proefschrift 2010
5 p. 311-313
artikel
126 Proefschrift  ,  
2008
5 p. 259-261
artikel
127 Proefschrift 2011
5 p. 250-252
artikel
128 Proefschrift ,

5 p. 250-252
artikel
129 Professioneel gedrag: een (on)mogelijke opgave voor studenten/artsen? De winnende bijdrage aan GOC2000 in de categorie beschrijvend Aukes, L. C.
2001
5 p. 184-185
artikel
130 Professioneel gedrag: een (on)mogelijke opgave voor studenten/artsen? De winnende bijdrage aan GOC2000 in de categorie beschrijvend Aukes, L. C.
2001
5 p. 33
artikel
131 Professioneel gedrag: een (on)mogelijke opgave voor studenten/artsen? De winnende bijdrage aan GOC2000 in de categorie beschrijvend Aukes, L. C.

5 p. 184-185
artikel
132 Redactioneel Bonke, Benno
2007
5 p. 161-162
artikel
133 Redenen voor verzuim door studenten na vrij\willige inschrijving voor simulatiepatiëntencontacten Sligte, K. te
2001
5 p. 214-219
artikel
134 Redenen voor verzuim door studenten na vrij\willige inschrijving voor simulatiepatiëntencontacten Sligte, K. te
2001
5 p. 37
artikel
135 Redenen voor verzuim door studenten na vrij\willige inschrijving voor simulatiepatiëntencontacten Sligte, K. te

5 p. 214-219
artikel
136 Referaten 2002
5 p. 240-244
artikel
137 Referaten ,

5 p. 240-244
artikel
138 Reflectie over het onderwijs en het NVMO-congres 2004 Scherpbier, A. J. J. A.
2005
5 p. 197-203
artikel
139 Richtlijn korte praktijkbeoordeling ten Cate, Th.J
2010
5 p. 105-134
artikel
140 Richtlijn OSATS Hiemstra, E.
2010
5 p. 135-141
artikel
141 Schuurmans A. Farmacotherapeutische casuïstiek Starmans-Kool, Mirian
2002
5 p. 239
artikel
142 Schuurmans A. Farmacotherapeutische casuïstiek Starmans-Kool, Mirian

5 p. 239
artikel
143 Simulatiepatiënten of gestandaardiseerde patiënten? Voortschrijdend inzicht in overeenkomsten en verschillen Weel-Baumgarten, E.M. van
2011
5 p. 237-245
artikel
144 Simulatiepatiënten of gestandaardiseerde patiënten? Voortschrijdend inzicht in overeenkomsten en verschillen van Weel-Baumgarten, E.M.

5 p. 237-245
artikel
145 Slechtnieuwsgesprekken voeren: een lastige klus Denekens, J. P. M.
2003
5 p. 252-253
artikel
146 Slechtnieuwsgesprekken voeren: een lastige klus Denekens, J. P. M.

5 p. 252-253
artikel
147 Studieleiders coachen het zelfsturend leren: Nijmeegse ervaring Bos, R. P.
2006
5 p. 208-217
artikel
148 Studiemateriaal discipline fysiologie Ravesloot, R J
2003
5 p. 244-251
artikel
149 Studiemateriaal discipline fysiologie Ravesloot, R J

5 p. 244-251
artikel
150 Ten geleide Dalen, Jan van
2005
5 p. 195-196
artikel
151 Thoracale autopercussie Boendermaker, Peter
2011
5 p. 192-193
artikel
152 Thoracale autopercussie Boendermaker, Peter

5 p. 192-193
artikel
153 TMO beoordeeld: tijd voor verandering? Resultaten van het lezersonderzoek 2010 Borleffs, J.C.C.
2010
5 p. 276-283
artikel
154 Toepassing van het concept EPA als verbinding tussen professionele activiteiten en CanMEDS competentie-gebieden: pilotstudie Physician Assistant Urologie Spenkelink-Schut, G.
2008
5 p. 230-238
artikel
155 Tweejaarlijkse NVMO-prijs Beste Onderwijsinnovatie 2011
5 p. 255-256
artikel
156 Tweejaarlijkse NVMO-prijs Beste Onderwijsinnovatie ,

5 p. 255-256
artikel
157 Van het bestuur  ,  
2008
5 p. 247-248
artikel
158 Van profeet tot patiënt: visies op kunstenaarschap in de negentiende eeuw Kemperink, Mary
2008
5 p. 236-239
artikel
159 Van schoenendoos naar software systeem: hulp bij het kiezen van een digitaal portfolio van der Helm, H.M.J.
2010
5 p. 298-306
artikel
160 Vertical integration in medical education: Studies on the required basic science knowledge and the concept of context 2005
5 p. 230-232
artikel
161 Vier dwarsdoorsneden Bonke, Benno
2008
5 p. 193-195
artikel
162 Visitatie Scherpbier, Albert
2002
5 p. 207
artikel
163 Visitatie Scherpbier, Albert

5 p. 207
artikel
164 Viva in vivo assessment (VIVA) Toetsing van het handelen van artsen en studenten door observatie in de klinische praktijk Ram, P.
2001
5 p. 196-204
artikel
165 Viva in vivo assessment (VIVA) Toetsing van het handelen van artsen en studenten door observatie in de klinische praktijk Ram, P.
2001
5 p. 35
artikel
166 Viva in vivo assessment (VIVA) Toetsing van het handelen van artsen en studenten door observatie in de klinische praktijk Ram, P.

5 p. 196-204
artikel
167 Volwaardige coassistentschappen kunnen al in het derde studiejaar beginnen ter Braak, E. W. M. T. ter
2007
5 p. 188-189
artikel
168 Wereldnieuws  ,  
2008
5 p. 262-263
artikel
169 Wereldnieuws  ,  
2007
5 p. 196-197
artikel
170 Wereldnieuws 2010
5 p. 314-315
artikel
171 Wereldnieuws 2011
5 p. 253-254
artikel
172 Wereldnieuws ,

5 p. 253-254
artikel
173 Zelfstandige training in consultvoering: studenten leren van de simulatiepatiënt en van elkaar Aper, L.
2011
5 p. 194-205
artikel
174 Zelfstandige training in consultvoering: studenten leren van de simulatiepatiënt en van elkaar Aper, L.

5 p. 194-205
artikel
                             174 gevonden resultaten
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland