Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
                                       Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
 
                             172 gevonden resultaten
nr titel auteur tijdschrift jaar jaarg. afl. pagina('s) type
1 Aansluiting van de studie geneeskunde op vervolgopleidingen: een interviewstudie onder arts-assistenten en opleiders van medische specialismen Westerveld, H. E.
2004
1 p. 15-22
artikel
2 Aansluiting van de studie geneeskunde op vervolgopleidingen: een interviewstudie onder arts-assistenten en opleiders van medische specialismen Westerveld, H. E.

1 p. 15-22
artikel
3 Acceptabiliteit als element voor de bruikbaarheid van toetsen: de elementen die voor studenten wegen Harst, P. van der
2005
1 p. 24-34
artikel
4 Afscheid Scherpbier, Albert
2003
1 p. 1-2
artikel
5 Afscheid Scherpbier, Albert

1 p. 1-2
artikel
6 Analyse van prestaties van buitenlandse artsen tijdens het co-assistentschap huisartsgeneeskunde Hell, E. A. van
2006
1 p. 22-28
artikel
7 A new curriculum based on four pillars Ruyssers, Natacha
2010
1 p. 96-98
artikel
8 Artsopleiding en numerus fixus Cate, Olle ten
2001
1 p. 1
artikel
9 Artsopleiding en numerus fixus Cate, Olle ten
2001
1 p. 1
artikel
10 Artsopleiding en numerus fixus Cate, Olle ten

1 p. 1
artikel
11 Arts zijn in Nederland. Hoe ziet de ideale arts eruit in de ogen van buitenlandse arts-studenten en wat denken zij over de Nederlandse gezondheidszorg? Lagro-Janssen, A. L. M.
2007
1 p. 8-13
artikel
12 Assessment in nieuw onderwijs Hoogenboom, Jacqueline
2003
1 p. 40-41
artikel
13 Assessment in nieuw onderwijs Hoogenboom, Jacqueline

1 p. 40-41
artikel
14 A student’s perspective from the Medical University of Innsbruck Neubauer, Ursula
2010
1 p. 103-105
artikel
15 Beelmateriaal gezocht  ,  
2007
1 p. 45
artikel
16 Begin Borleffs, Jan
2003
1 p. 3-4
artikel
17 Begin Borleffs, Jan

1 p. 3-4
artikel
18 Beheersing van medisch-technische vaardigheden door huisartsen-in-opleiding en huisartsopleiders Jansen, J. J. M.
2001
1 p. 25-31
artikel
19 Beheersing van medisch-technische vaardigheden door huisartsen-in-opleiding en huisartsopleiders Jansen, J. J. M.
2001
1 p. 5
artikel
20 Beheersing van medisch-technische vaardigheden door huisartsen-in-opleiding en huisartsopleiders Jansen, J. J. M.

1 p. 25-31
artikel
21 Beoordelen van opleiders door arts-assistenten Flikweert, E. R.
2007
1 p. 2-7
artikel
22 Bepaling van de referentiewaarde bij screenende kennistoetsendoor het NHG met de methode van Angoff Burg, J. ter
2001
1 p. 17-24
artikel
23 Bepaling van de referentiewaarde bij screenende kennistoetsendoor het NHG met de methode van Angoff Burg, J. ter
2001
1 p. 4
artikel
24 Bepaling van de referentiewaarde bij screenende kennistoetsendoor het NHG met de methode van Angoff Burg, J. ter

1 p. 17-24
artikel
25 Boekbespreking  ,  
2008
1 p. 48-49
artikel
26 Bologna in Medicine: the situation in Switzerland Kündig, Patrizia
2010
1 p. 106-108
artikel
27 Communicatietraining in het nieuwe curriculum te Nijmegen: van vraagverheldering naar verkenning van het referentiekader Weel-Baumgarten, E. M. van
2000
1 p. 16-20
artikel
28 Communicatietraining in het nieuwe curriculum te Nijmegen: van vraagverheldering naar verkenning van het referentiekader van Weel-Baumgarten, E. M.

1 p. 16-20
artikel
29 Competentiegerichte selectie van toekomstige urologen: ervaringen uit de praktijk Loo, R. P. J. M. van de
2004
1 p. 30-39
artikel
30 Competentiegerichte selectie van toekomstige urologen: ervaringen uit de praktijk van de Loo, R. P. J. M.

1 p. 30-39
artikel
31 Congressen en symposia  ,  
2008
1 p. 58-59
artikel
32 Courses, conferences and symposia 2010
1 p. 113-114
artikel
33 Cursussen  ,  
2008
1 p. 58
artikel
34 Cursussen, congressen en symposia  ,  
2008
1 p. 61-62
artikel
35 De algemene competenties van de medisch specialist in de toekomst Bleker, O. P.
2004
1 p. 4-14
artikel
36 De algemene competenties van de medisch specialist in de toekomst Bleker, O. P.

1 p. 4-14
artikel
37 De jaarlijkse kwaliteitsevaluatie van de opleiding tot gynaecoloog in de Onderwijs- en Opleidingsregio Noord- en Oost-Nederland; de bruikbaarheid van evaluatiemethoden Koops, A.
2008
1 p. 29-35
artikel
38 De kwaliteit van de medische opleidingen getoetst? Scherpbier, A. J. J. A.
2002
1 p. 2-8
artikel
39 De kwaliteit van de medische opleidingen getoetst? Scherpbier, A. J. J. A.

1 p. 2-8
artikel
40 De ontwikkeling van een feedbacksysteem voor toetsvragenmakers Reinders, J. J.
2005
1 p. 14-23
artikel
41 De ontwikkeling van een tutorfeedbacklijst Ziada, S.
2002
1 p. 9-17
artikel
42 De ontwikkeling van een tutorfeedbacklijst Ziada, S.

1 p. 9-17
artikel
43 De praktijkondersteuner in de huisartspraktijk: competentieprofiel en dagelijkse praktijk Lohman, I. B. O. M.
2006
1 p. 29-38
artikel
44 De relatie tussen specialisme van keuzeco-schap en vervolgopleiding Molenaar, W. M.
2004
1 p. 23-29
artikel
45 De relatie tussen specialisme van keuzeco-schap en vervolgopleiding Molenaar, W. M.

1 p. 23-29
artikel
46 De taxonomie van Anderson en Krathwohl (2001) is een bruikbaar instrument om opleidingsdoelstellingen te analyseren en classificeren Vandenreyt, I.
2008
1 p. 14-21
artikel
47 36 different ways to study medicine Zeuner, Sandra
2010
1 p. 99-102
artikel
48 Dikke lijven, Schone Kunsten; over kunst en onderwijs Vandamme, Sofie
2008
1 p. 36-37
artikel
49 Dresden Faculty selection procedure for medical students: what impact does it have, what is the outcome? Koch, Thea
2010
1 p. 66-72
artikel
50 Echte patiënten in het vaardigheidsonderwijs neurologie: eerste ervaringen Hellemondt, G. D. M. van
2001
1 p. 32-36
artikel
51 Echte patiënten in het vaardigheidsonderwijs neurologie: eerste ervaringen Hellemondt, G. D. M. van
2001
1 p. 6
artikel
52 Echte patiënten in het vaardigheidsonderwijs neurologie: eerste ervaringen van Hellemondt, G. D. M.

1 p. 32-36
artikel
53 Een explorerend kwalitatief onderzoek naar het leren consultvoeren door huisartsen in opleiding Pols, J.
2008
1 p. 5-13
artikel
54 Een nieuw begin redactie, De
2004
1 p. 1-3
artikel
55 Een nieuw begin redactie, De

1 p. 1-3
artikel
56 Eindtermen voor de bacheloropleiding geneeskunde Laan, R. F. J. M.
2007
1 p. 14-21
artikel
57 Evaluaties door studenten van een reeks probleemoplossingsgerichte klinische colleges in een traditioneel curriculum Beullens, J.
2003
1 p. 28-39
artikel
58 Evaluaties door studenten van een reeks probleemoplossingsgerichte klinische colleges in een traditioneel curriculum Beullens, J.

1 p. 28-39
artikel
59 Forum Bulte, Jan A.
2000
1 p. 31-37
artikel
60 Forum Bulte, Jan A.

1 p. 31-37
artikel
61 Frequentie en kwaliteit van feedback tijdens blok I in de huisartsopleiding aan de VU Locher, G
2002
1 p. 18-24
artikel
62 Frequentie en kwaliteit van feedback tijdens blok I in de huisartsopleiding aan de VU Locher, G

1 p. 18-24
artikel
63 FTO is … twee handen op één buik. Een reis begint met de eerste stap Pans, S.
2003
1 p. 5-9
artikel
64 FTO is … twee handen op één buik. Een reis begint met de eerste stap Pans, S.

1 p. 5-9
artikel
65 Future medical doctors need to be informed about CAM to ensure safe and competent patient care Witt, Claudia
2010
1 p. 87-89
artikel
66 Gender and sex: issues in medical education Lagro-Janssen, T.
2010
1 p. 48-53
artikel
67 Geneeskundeopleidingen 2005: overstag of bijsturen? Borleffs, Jan
2005
1 p. 1-3
artikel
68 Het portfolio levert geen wezenlijke bijdrage aan de kwaliteit van de specialistenopleiding Vermeulen, M.
2007
1 p. 24-25
artikel
69 Het portfolio zal de kwaliteit van de specialistenopleiding vergroten Sluiter, H. E.
2007
1 p. 22-23
artikel
70 Het toelatingsexamen ‘ Arts en Tandarts’ in Vlaanderen: een analyse op het niveau van vakken en universiteiten Buyse, T.
2003
1 p. 10-17
artikel
71 Het toelatingsexamen ‘ Arts en Tandarts’ in Vlaanderen: een analyse op het niveau van vakken en universiteiten Buyse, T.

1 p. 10-17
artikel
72 Hoe academische vaardigheden in te bouwen en te toetsen? Ehren, Melanie C. M.
2000
1 p. 28-29
artikel
73 Hoe academische vaardigheden in te bouwen en te toetsen? Ehren, Melanie C. M.

1 p. 28-29
artikel
74 HOOG ingezet Vleuten, Cees van der
2006
1 p. 56-57
artikel
75 How should ethnic diversity be represented in medical curricula? A plea for systematic training in cultural competence Knipper, Michael
2010
1 p. 54-60
artikel
76 In de spreekkamer is opzoekkennis belangrijker dan parate kennis* Scherpbier, A.J.J.A.
2006
1 p. 43-44
artikel
77 In de spreekkamer is parate kennis belangrijker dan opzoekkennis* Rossum, H. J. M. van
2006
1 p. 41-42
artikel
78 Internationalisering van het medisch onderwijs: de stand van zaken Majoor, G. D.
2003
1 p. 18-27
artikel
79 Internationalisering van het medisch onderwijs: de stand van zaken Majoor, G. D.

1 p. 18-27
artikel
80 In-training assessment in an undergraduate clerkship. Feasibility, reliability, effect on learning environment 2006
1 p. 54-55
artikel
81 Isaac Israels: uit een schetsboek van een ziekenhuisopname uit 1919 Weel, C. van
2007
1 p. 41-42
artikel
82 25 jaar TMO Borleffs, Jan
2006
1 p. 1-2
artikel
83 Keuzeonderwijs tandheelkunde in Groningen: een analyse van de operationalisatie van kerndoelen en het bereik ervan Raghoebar-Krieger, H. M. J.
2006
1 p. 14-21
artikel
84 Ko Smal en de grensverschuivingen in het medisch onderwijs 2002
1 p. 33-37
artikel
85 Ko Smal en de grensverschuivingen in het medisch onderwijs ,

1 p. 33-37
artikel
86 Leiden korte-casustoetsen tot andere denkprocessen dan feitenkennisvragen Verheggen, M. M.
2001
1 p. 8-16
artikel
87 Leiden korte-casustoetsen tot andere denkprocessen dan feitenkennisvragen Verheggen, M. M.
2001
1 p. 3
artikel
88 Leiden korte-casustoetsen tot andere denkprocessen dan feitenkennisvragen Verheggen, M. M.

1 p. 8-16
artikel
89 Leren klinisch redeneren en het ontwikkelen van ziektescripts: mogelijkheden in het medisch onderwijs Vries, A. C. de
2006
1 p. 3-13
artikel
90 L. Hagenaars, J. Bos, Ch. Kuiper, redactie. Fysionair. Hagenaars, L.
2001
1 p. 42-44
artikel
91 L. Hagenaars, J. Bos, Ch. Kuiper, redactie. Fysionair.  ,  
2001
1 p. 7
artikel
92 L. Hagenaars, J. Bos, Ch. Kuiper, redactie. Fysionair. Hagenaars, L.

1 p. 42-44
artikel
93 Luisteren naar monologen of naar dialogen? Cate, Th. J. ten
2000
1 p. 29-30
artikel
94 Luisteren naar monologen of naar dialogen? ten Cate, Th. J.

1 p. 29-30
artikel
95 Mag ik even uitpraten? Dalen, Jan van
2004
1 p. 66-67
artikel
96 Mag ik even uitpraten? van Dalen, Jan

1 p. 66-67
artikel
97 Mededelingen  ,  
2008
1 p. 59-60
artikel
98 Mededelingen  ,  
2008
1 p. 56-57
artikel
99 Medical education in Europe Borleffs, Jan
2010
1 p. 1-2
artikel
100 Medical universities in Austria: impact of curriculum modernization on medical education Lischka, Martin
2010
1 p. 30-36
artikel
101 Medische professionaliteit in de geneeskunde opleiding Borleffs, Jan
2008
1 p. 1-4
artikel
102 Multiprofessional education to stimulate collaboration: a circular argument and its consequences Roodbol, P.F.
2010
1 p. 61-65
artikel
103 Nieuw bestuur voor het CBOG  ,  
2007
1 p. 47
artikel
104 NVMO-congres 2008  ,  
2008
1 p. 38-53
artikel
105 NVMO-congres 2005 2006
1 p. 45-53
artikel
106 NVMO-congres 2006  ,  
2007
1 p. 26-38
artikel
107 NVMO-congres 2007  ,  
2008
1 p. 30-45
artikel
108 Opleiden van dokters: er is meer dan competenties Borleffs, Jan
2008
1 p. 1-3
artikel
109 Opleiden van medisch specialisten Hillen, H. F. P.
2004
1 p. 64-65
artikel
110 Opleiden van medisch specialisten Hillen, H. F. P.

1 p. 64-65
artikel
111 Ottawa in Africa, een impressie Kaapstad 1-3 maart 2000 Zwierstra, R. P.
2001
1 p. 37-39
artikel
112 Ottawa in Africa, een impressie Kaapstad 1-3 maart 2000 Zwierstra, R. P.

1 p. 37-39
artikel
113 Personalia  ,  
2008
1 p. 52-53
artikel
114 PhD THESIS 2010
1 p. 109-112
artikel
115 Pleidooi voor een stage klinische onderwijskunde binnen de specialistenopleiding Borleffs, J. C. C.
2002
1 p. 25-32
artikel
116 Pleidooi voor een stage klinische onderwijskunde binnen de specialistenopleiding Borleffs, J. C. C.

1 p. 25-32
artikel
117 Pro-contradiscussie over medisch onderwijs* Borleffs, J. C. C.
2006
1 p. 39-40
artikel
118 Proefschrift  ,  
2008
1 p. 54-56
artikel
119 Promovendidag medisch onderwijs Ridder, Monica van de
2007
1 p. 39-40
artikel
120 Publicatieplicht? Scherpbier, A. J. J. A.
2002
1 p. 1
artikel
121 Publicatieplicht? Scherpbier, A. J. J. A.

1 p. 1
artikel
122 Quality assurance of medical education: a case study from Switzerland Schirlo, Christian
2010
1 p. 80-86
artikel
123 Quality assurance of medical education in the Netherlands: programme or systems accreditation? Hillen, H.F.P.
2010
1 p. 73-79
artikel
124 Radiologie als onderdeel van het stationsexamen klinische vaardigheden Berk, I. A. H. van den
2008
1 p. 22-29
artikel
125 Reanimatieonderwijs in Nederland  ,  
2007
1 p. 46
artikel
126 Referaten 2002
1 p. 38-40
artikel
127 Referaten ,

1 p. 38-40
artikel
128 Reflectie van eerstejaars studenten geneeskunde: wat willen we zien en wat doen de studenten? Vink, S.
2005
1 p. 4-13
artikel
129 Research in medical education: practical impact on medical training and future challenges Dolmans, Diana H.J.M.
2010
1 p. 3-9
artikel
130 Science classes: een brug tussen onderwijs en wetenschappelijk onderzoek Ruijven, A. G. H. van
2000
1 p. 21-26
artikel
131 Science classes: een brug tussen onderwijs en wetenschappelijk onderzoek van Ruijven, A. G. H.

1 p. 21-26
artikel
132 Should the general curriculum of medical schools include teaching in ‘alternative medicine’? Rosendaal, F.R.
2010
1 p. 90-92
artikel
133 SMO-cursus ‘Co-assistentschappen: onderwijs in de linische fase’ Hoekstra, J. H.
2001
1 p. 40-41
artikel
134 SMO-cursus ‘Co-assistentschappen: onderwijs in de linische fase’ Hoekstra, J. H.

1 p. 40-41
artikel
135 Stress bij coassistenten; ‘Met het oog op de toekomst’ Hanemaayer, J. I.
2008
1 p. 22-27
artikel
136 Stress bij medisch studenten Scherpbier, A. J. J. A.
2000
1 p. 28
artikel
137 Stress bij medisch studenten Scherpbier, A. J. J. A.

1 p. 28
artikel
138 Techniek met zorg: kwantiteit en kwaliteit van zorgtechnologische opleidingen Sminia, T.
2005
1 p. 35-43
artikel
139 Tentamens met de computer: een vergelijking van meerkeuzevragen en alternatieve vraagvormen Draaijer, S.
2008
1 p. 13-21
artikel
140 The bachelor-master structure (two-cycle curriculum) according to the Bologna agreement: a Dutch experience Kuks, J.B.M.
2010
1 p. 16-21
artikel
141 The Bologna agreement is not suitable for medical education: a German view Pfeilschifter, T.J.
2010
1 p. 37-41
artikel
142 The 2009 framework for undergraduate medical education in the Netherlands Laan, R.F.J.M.
2010
1 p. 10-15
artikel
143 The power of feedback  ,  
2008
1 p. 50-51
artikel
144 The same, but different Querido, Sophie
2010
1 p. 93-95
artikel
145 Toenemende druk op het niveau van de medische opleiding Cate, Th. J. ten
2000
1 p. 27-28
artikel
146 Toenemende druk op het niveau van de medische opleiding ten Cate, Th. J.

1 p. 27-28
artikel
147 Toetsing in de opleiding tot gynaecoloog Scheele, F.
2004
1 p. 40-50
artikel
148 Toetsing in de opleiding tot gynaecoloog Scheele, F.

1 p. 40-50
artikel
149 Trainingen voor klinische docenten Zwierstra, R. P.
2004
1 p. 51-56
artikel
150 Trainingen voor klinische docenten Zwierstra, R. P.

1 p. 51-56
artikel
151 Twaalf tips voor computerondersteund toetsen in het medisch onderwijs Hols-Elders, W. P. M.
2008
1 p. 4-12
artikel
152 Tweede NVMO-Promovendidag  ,  
2008
1 p. 46-47
artikel
153 Two-cycle curriculum – bachelor-master structure according to the Bologna agreement: the Swiss experience in Basle Kaiser, Hedwig J.
2010
1 p. 22-29
artikel
154 Vaardigheidsonderwijs nu en in de toekomst Scherpbier, A. J. J. A.
2000
1 p. 6-15
artikel
155 Vaardigheidsonderwijs nu en in de toekomst Scherpbier, A. J. J. A.

1 p. 6-15
artikel
156 Van Bulletin naar Tijdschrift 2000
1 p. 2-5
artikel
157 Van Bulletin naar Tijdschrift
1 p. 2-5
artikel
158 Van het bestuur Rossum, Herman van
2000
1 p. 1
artikel
159 Van het bestuur van Rossum, Herman

1 p. 1
artikel
160 Vijfendertig jaar Nederlandse Vereniging voor Medisch Onderwijs ten Cate, Olle
2007
1 p. 1
artikel
161 Virtual medical campus: the increasing importance of E-learning in medical education Smolle, J.
2010
1 p. 42-47
artikel
162 Vruchtbare ‘nutteloosheid’: het belang van algemene vorming in de context van beroepsgerichte academische opleidingen Derkse, W.
2004
1 p. 57-63
artikel
163 Vruchtbare ‘nutteloosheid’: het belang van algemene vorming in de context van beroepsgerichte academische opleidingen Derkse, W.

1 p. 57-63
artikel
164 Waar blijft het onderzoek? Easton, Ellen
2006
1 p. 58
artikel
165 Wat gebeurt er met resultaten van onderzoek van onderwijs in de onderwijspraktijk? Hylkema, N.
2001
1 p. 2-7
artikel
166 Wat gebeurt er met resultaten van onderzoek van onderwijs in de onderwijspraktijk? Hylkema, N.
2001
1 p. 2
artikel
167 Wat gebeurt er met resultaten van onderzoek van onderwijs in de onderwijspraktijk? Hylkema, N.

1 p. 2-7
artikel
168 Wat leren studenten in de polikliniek? Scherpbier, A. J. J. A.
2000
1 p. 30
artikel
169 Wat leren studenten in de polikliniek? Scherpbier, A. J. J. A.

1 p. 30
artikel
170 Wereldnieuws  ,  
2008
1 p. 54-55
artikel
171 Wereldnieuws  ,  
2008
1 p. 57-58
artikel
172 Wereldnieuws  ,  
2007
1 p. 43-44
artikel
                             172 gevonden resultaten
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland