Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 15 gevonden artikelen
 
 
  An empirical study to determine the critical success factors on customer retention: A case study of Iranian banking sector
 
 
Titel: An empirical study to determine the critical success factors on customer retention: A case study of Iranian banking sector
Auteur: Neda Jomehri
Hassan Javanshir
Sadollah Ebrahim Nezhad
Verschenen in: Management science letters
Paginering: Jaargang 1 (2011) nr. 2 pagina's 223-234
Jaar: 2011
Inhoud: One of the most important strategic issues for any enterprise is to create and deliver superior value for its customers and provide enough evidences to convince them not to choose another competitive. In this study, we study the effects of customer value, customer satisfaction and customer loyalty on customer retention. The results indicate that all aspects of the customer value have positive relationships with customer satisfaction but only emotional value has a positive and direct relationship with customer loyalty. The study confirms that while none of customer value aspects has direct and positive relationship with customer retention, both customer satisfaction and customer loyalty positively and directly affect customer retention.
Uitgever: Growing Science (provided by DOAJ)
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 15 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland