Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 14 gevonden artikelen
 
 
  MARKETING AND COST DIMENSIONS OF ISO 9001 IMPLEMENTATIONS OF SMALL AND MEDIUM SIZED MANUFACTURERS: A CASE ANALYSIS
 
 
Titel: MARKETING AND COST DIMENSIONS OF ISO 9001 IMPLEMENTATIONS OF SMALL AND MEDIUM SIZED MANUFACTURERS: A CASE ANALYSIS
Auteur: Esra ASLANERTİK
Burcu İlter TABAK
Verschenen in: Ege akademik bakis
Paginering: Jaargang 6 (2006) nr. 2 pagina's 47-57
Jaar: 2006
Inhoud: The objective of this paper is to provide a betterunderstanding of the implementation of ISO 9001in small firms through three different case studies.For this we have conducted deep interviews with 3manufacturing firms that have registered under theISO 9001 quality assurance standard, their maincustomers and suppliers, to highlight theimportance of standardization through customersatisfaction, cost reduction, and integration withsuppliers to improve financial performance.This study applied to ISO 9001 certified companiesverify that, ISO implementation can be regardedespecially as a marketing tool since its marketingdimension gains more importance than its costdimension.
Uitgever: Ege University, Faculty of Economics and Administrative Sciences (provided by DOAJ)
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 14 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland