Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 19 gevonden artikelen
 
 
  Basics Quantum Mechanics teaching in Secondary School: One Conceptual Structure based on Paths Integrals Method
 
 
Titel: Basics Quantum Mechanics teaching in Secondary School: One Conceptual Structure based on Paths Integrals Method
Auteur: Maria de los Ángeles Fanaro
Maria Rita Otero
Verschenen in: Latin American journal of physics education
Paginering: Jaargang 2 (2008) nr. 2 pagina's 103-112
Jaar: 2008
Inhoud: This paper integrates a doctoral thesis* to investigate the Basics Quantum Mechanics (MQ) teaching in high school. This work adopts as Conceptual Structure of Reference the Paths Integrals method of Feynman [4], and a Proposed Conceptual Structure for Teaching (PCST) [2, 3] is designed, analyzed and proposed. The PCST does not follow the historical route and it is complementary of the canonical formalism. The concepts: probability distribution, quantum system, x(t) alternative, amplitude of probability, sum of probability amplitude, action, Planck´ s constant, and classic-quantum transition were constructed with the students. The math formalism was eluded and simulation software assistance was used. Also, we are presenting results about the affective impact (PCST) in the class group.
Uitgever: Instituto Politécnico Nacional, Latin American Physics Education Network
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 19 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland