Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 15 van 19 gevonden artikelen
 
 
  Teaching-learning sequences: A comparison of learning demand analysis and educational reconstruction
 
 
Titel: Teaching-learning sequences: A comparison of learning demand analysis and educational reconstruction
Auteur: Jouni Viiri
Antti Savinainen
Verschenen in: Latin American journal of physics education
Paginering: Jaargang 2 (2008) nr. 2 pagina's 80-86
Jaar: 2008
Inhoud: Teaching-learning sequences (TLS) for science teaching have been designed for over two decades and there is a growing interest in them amongst the science education community. Several theoretical frameworks have been utilized in designing TLSs. In this paper we outline two such frameworks: learning demand and educational reconstruction. We compare the learning demand and the educational reconstruction frameworks, present some concrete examples from two studies where these frameworks have been used, and present some general recommendations for developing TLSs.
Uitgever: Instituto Politécnico Nacional, Latin American Physics Education Network
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 15 van 19 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland