Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 12 van 20 gevonden artikelen
 
 
  Teaching Students to Become Effective in Policy Practice: Integrating Social Capital into Social Work Education and Practice
 
 
Titel: Teaching Students to Become Effective in Policy Practice: Integrating Social Capital into Social Work Education and Practice
Auteur: Ersing, Robin L.
Loeffler, Diane N.
Verschenen in: Journal of policy practice
Paginering: Jaargang 7 (2008) nr. 2-3 pagina's 226-238
Jaar: 2008-05-28
Inhoud: Social workers must integrate social capital more fully into social work policy practice. In order to do so, social work educators must recognize the complexities of social capital and must provide opportunities for students to learn about the utility of social capital within policy and practice realms. Since its inception, professional social work has used elements of social capital in interventions at the micro, mezzo, and macro levels. Educators must recognize this and integrate social capital into the curriculum so that our students can effectively use social capital in policy practice.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 12 van 20 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland