Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 61 gevonden artikelen
 
 
  An Intergenerational Approach to Informal Science Learning and Relationship Building
 
 
Titel: An Intergenerational Approach to Informal Science Learning and Relationship Building
Auteur: Morgan, Russell E.
Bertera, Robert L.
Reid, Lynn A.
Verschenen in: Journal of intergenerational relationships
Paginering: Jaargang 5 (2007) nr. 3 pagina's 27-43
Jaar: 2007-10-29
Inhoud: One of the challenges that affect educators in many fields is how to achieve and sustain participation in active learning throughout the life span. The SPRY (Setting Priorities for Retirement Years) Foundation addressed this challenge by creatively combining inquiry-learning techniques from informal (out of school/free choice) science education (ISE) with specially designed intergenerational programs that brought together youth and older adults for co-learning experiences. SPRY explored this concept by applying knowledge and techniques from SPRY's previous research in older adult learning to ISE topics. The results show impressive yields in social and cognitive benefits both for youth and older adult participants. doi:10.1300/J194v05n03_03
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 61 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland