Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 21 gevonden artikelen
 
 
  Digging below the surface: Secondary analysis of TIMSS data for Hong Kong and its implications for educational reform
 
 
Titel: Digging below the surface: Secondary analysis of TIMSS data for Hong Kong and its implications for educational reform
Auteur: Leung, Frederick K. S.
Yung, Benny H. W.
Tso, Ada S. F.
Verschenen in: Canadian journal of science, mathematics and technology education
Paginering: Jaargang 5 (2005) nr. 3 pagina's 329-360
Jaar: 2005-07
Inhoud: Hong Kong students outperform their counterparts in most other countries' in mathematics in the Third International Mathematics and Science Study Repeat (TIMSS-R) project, while their science performance is marginally above the international average. In order to probe below the surface of these achievement results, secondary analysis of the TIMSS-R Hong Kong data was performed to identify factors that affect student achievement. Results of the secondary analysis relating to curriculum provision, teacher characteristics, and classroom conditions and climate are reported in this paper. Based on the results, some recommendations are proposed to meet the need for quality education in the new era.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 21 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland