Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 24 gevonden artikelen
 
 
  Ethnomethodology and the R/Evolution of science education
 
 
Titel: Ethnomethodology and the R/Evolution of science education
Auteur: Roth, Wolff-Michael
Verschenen in: Canadian journal of science, mathematics and technology education
Paginering: Jaargang 5 (2005) nr. 2 pagina's 185-198
Jaar: 2005-04
Inhoud: Sherman (2004) articulated a critique, grounded in ethnomethodology, of the way in which science educators have used situated-cognition and science studies research to redesign classroom science. Whereas I employ an ethnomethodological approach in my own research, I believe that using the tool on its own has shortcomings that are relevant to the very self-understanding of a critical educator. Drawing on cultural-historical activity theory as a framework, I suggest that the critique (a) fails to appreciate the evolutionary nature of disciplinary discourses, (b) conflates the languages of analytic method and normative discourse, (c) underestimates the degree to which we need educational change, and (d) provides a possible vision for the future use of 'authentic science.'
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 24 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland