Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 44 van 154 gevonden artikelen
 
 
  Comparative Effectiveness of 30- versus 60-Second Radio Commercials on Recall and Rate
 
 
Titel: Comparative Effectiveness of 30- versus 60-Second Radio Commercials on Recall and Rate
Auteur: Allan, David
Verschenen in: Journal of radio & audio media
Paginering: Jaargang 14 (2007) nr. 2 pagina's 165-177
Jaar: 2007-11-01
Inhoud: Can less really be more? This study is designed to provide the radio and advertising industries with an objective, theoretical foundation to what is being called “Less Is More.” Specifically, this study compares the effectiveness of 30-second and 60-second radio commercials on unaided recall. The results indicate that the brand recall as well as the message and proven recall of advertising from 60-second commercials are significantly greater than from 30-second commercials. The results also indicate that the first or second commercial in the commercial set will be better recalled. Based on these results, this study suggests a possible pricing model for 30-second commercials and a premium for first or second in-pod placement.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 44 van 154 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland