Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 60 van 123 gevonden artikelen
 
 
  Functional and Aesthetic Information Needs Underlying The Pleasure Travel Experience
 
 
Titel: Functional and Aesthetic Information Needs Underlying The Pleasure Travel Experience
Auteur: Vogt, Christine A.
Fesenmaier, Daniel R.
MacKay, Kelly
Verschenen in: Journal of travel & tourism marketing
Paginering: Jaargang 2 (1994) nr. 2-3 pagina's 133-146
Jaar: 1994-02-09
Inhoud: Consumer information acquisition has largely focused on decision-making or functional needs. Recently, a set of complementary information needs (i.e., hedonic, aesthetic, and social) have been introduced I the consumer behavior literature. This study examines functional and aesthetic information needs in a tourism consumption context, specifically pre-trip information needs are shown to be at the core of information acquisition with product knowledge, aesthetic imagery and planning efficiency needs at the “periphery.” Suggestions for destination marketing communication strategies and future research are presented.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 60 van 123 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland