Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 73 van 198 gevonden artikelen
 
 
  Cruise Line Brochures:
 
 
Titel: Cruise Line Brochures:
Auteur: Marti, Bruce E.
Verschenen in: Journal of travel & tourism marketing
Paginering: Jaargang 2 (1993) nr. 1 pagina's 31-52
Jaar: 1993-09-13
Inhoud: This article quantitatively tests and confirms the hypothesis the generic messages, both in print and visuals, are prevalent within the sales literature (brochures) of the Caribbean cruise industry. It relies on a content analysis of the print messages (words) and a frequency analysis of the photographs contained in a sample of five cruise line brochures to support the hypothesis. An additional major finding of the analysis was that æbrand characterÆ was relatively absent among the brochures. The implication of the lack of brand identity is that is hinders the effectiveness of cruise line marketing programs. Thus, it is suggested that photographs projecting specific corporate images, such as company logos or other unique shipboard characteristics that would lead to better product recognition, be incorporated more heavily in cruise line brochures.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 73 van 198 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland